• Hansen

Iams/Eukanuba

Var det bara jag som kom ihåg att märket Iams försvann och att det kom fram att de gjort sig skyldiga till hemska djurförsök för att "försöka få fram den bästa maten" för våra husdjur.

Eukanuba är exakt ifrån samma leverantör, nyuppstartat.

Är det något ni Eukanuba-användare vill sponsra till??

VARNAR er innan ni kollar!

Sluta sponsra ett företag som kan gå så långt att skada djur för att tjäna pengar!

• Svar på tråden Iams/Eukanuba
  • Kantarellen

Många tvivelaktiga uppgifter finns ute på nätet om detta. Men IAMS finns i alla fall kvar. Men som tur är finns det bättre foder.

• Pappatilltwins

Widerlich skrev 2008-12-15 23:11:14 följande:

Eukanuba är exakt ifrån samma leverantör, nyuppstartat.
    Nystartat? Vad har du fått det ifrån. Eukanuba har funnits sedan 1969.
  • Hansen

Pappatilltwins skrev 2008-12-16 09:49:58 följande:

Widerlich skrev 2008-12-15 23:11:14 följande:
    Nystartat? Vad har du fått det ifrån. Eukanuba har funnits sedan 1969.
    Men inte nystartat. Men den har tagit gamla Iams utseende på foderpåsarna, har inte kollat så mycket på dem direkt.
  • Hansen

Pappatilltwins skrev 2008-12-16 09:48:06 följande:

Men SNÄLLA!! Det här är urgamla saker det handlar om det och som med stor tveksamhet stämmer.(från 1995)iamstruth.com/iamstruth/en_US/jhtmls/home/IT_...www.cfhs.ca/files/iams_statement.pdfnorskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx källkritisk när det gäller internet, man man inte köpa saker med hullochhår. Jag köper med stor glädje både IAMS och Eukanuba.
    Men snälla, jag har själv haft kattuppfödning och använde Iams till våra katter för ca 10 år sedan. En dag så försvann det bara för att ersättas med eukanuba, iaf att de snodde påsarnas utsende mm. Kan man köpa IAMS torrfoder? Vart då?? Jag har inte sett till det sens dess.
  • Kantarellen

Eukanuba blev deras toppfoder och Iams deras andrafoder. Tidigare var Iams för katter och Eukanuba för hundar men när de ändrade sin produktlinje tillverkade Eukanuba både katt och hundfoder, om Iams även finns som hundmat är jag mer osäker på. Iams finns lite överallt men om du tittar på www.foderbilen.se så hittar du IAMS där. Påsarna tycker har kvar samma design som för 15 år sedan även om de har förändrats lite.

Svar på tråden Iams/Eukanuba