sista minuten?
någon som har varit på sista minuten semester, som vill dela med sig av sina erfarenheter?
kanske några skräckexempel?
och finns det några bolag att föredra?
någon som har varit på sista minuten semester, som vill dela med sig av sina erfarenheter?
kanske några skräckexempel?
och finns det några bolag att föredra?
Jag har varit på rätt många sista minuten alla gånger har vi hamnat på bra hotell. Det enda har väll varit nån gång har man hamnat lite utanför cenrum men det är ju inte dyrt med taxi. Alla mina sistaminuten semstrar har varit super absolut inget att klag på.
Har du barn skulle jag rekomendera Sunwing resort joker det blir garanterad på ett sunwing hotell men dem kostar lite mer än dem vanliga sista minuten eftersom det är ffyr stjärnigt hotell vi betala ca 12000 för två vuxna och e ett barn under två år men då ingick försäkring,barnstol,babysäng,paraplyvagn vi åkte till rodos.
Jag rekomenderar att ta en annan reseförsäkring än den som resebyrårna rekomnederar det brukar vara europeiska reseförsäkringar dem är oftast väldigt dyra.
Vi hade www.gouda-rf.se/ den var jätte bra och billig.
vi åkte med ving det glömde jag att säga när vi åkte på sunving resort annars tycker jag att alla resebolagen jag har åkt med är lika bra
Jag och min man har varit på flera stycken. Brukar bestämma vilken vecka vi skall ta ledigt och sedan tar vi den billigaste sista-minuten-resan som verkar bra.
Det har fungerat jättebra, vi har kommit till jättetrevliga ställen och rummen har varit helt ok. Vi har dock undvikit dem som det står ej wc/dusch på, för det vill man ju gärna ha.
En gång var vi i Rhodos stad, en annan gång i Elounda på Kreta, en gång i Almirida på Kreta... När jag tänker efter har det nog mest varit Grekland men det gör inget för maten är så god där och folk är så trevliga. Aldrig varit utsatt för stöld eller något sådant där.
En gång var vi på Mallis också. Det bodde vi verkligen jättefint, ett litet ställe med en jättefin badvik alldeles nedanför samhället, 100 m. från hotellet. Kommer inte ihåg vad det hette men där åt massor av vattenmelon och det är tydligen vätskeutdrivande så efter en vecka där var min mage jätteplatt. Just det, så åt vi jättegod paella också med färska skaldjur...
Själv har jag arbetat på Gran Canaria och jag måste säga att jag kände mig mer påhoppad av försäljare och inkastare där än vad jag någonsin gjort i Grekland.
Vi har bara goda erfarenheter av sistaminutenresor och har nog i genomsnitt åkt 1-2 ggr/år de senaste fem åren.
Lycka till!
Just det ja, hemförsäkringen brukar ju gälla i 45 dagar så skall ni bara vara borta någon vecka eller så så klarar ni er på den.
Köper ni resan med kreditkort så brukar det ingå ett avbeställningsskydd, kolla detta med kortleverantören.
Ring försäkringskassan också och få intyg därifrån att Ni är berättigade till sjukvård i det landet dit ni åker om det skulle hända något.
Ja hemförsäkring täcker inte allt dessutom om det händer nåt får du betala självrisken men om du har en hemförsäkring så kan du kompletera den med en reseförsäkringen så slipper ni betala självrisken jag tror vi betala 350 kr för alla då var vi två vuxna två barn en på ett år och en på 2½. Vi var borta i tv veckor. Det var med gouda vi hade reseförsäkringen dem är jätte billiga och bra tycker jag. Du får hjälp på plats när du har reseförsäkring om du tex blir rånad eller behöver gå till doktorn. med en hemförsäkring får du vänta tills du kommer hem innan dem hjälper dig men jag kan ha fel men har jag förståt det rätt så är det så
ahh, okej. så en enkom reseförsäkring är att föredra.
och intyg från försäkringskassan.
har läst att man kan få byta boende under vistelsen, flera gånger. har det hänt er?
Nej aldrig, men jag vet om du inte är nöjd kan man betala nåt på plats och få byta hotel om det inte är fullbokat.
ahh, okej. men då betalar jag nog lite extra här hemma, innan jag åker för att få bo på ett och samma ställe hela vistelsen.
men tack för tipsen.
Vi har heller aldrig bytt hotell. Har trivts så bra varje gång.
Jag hade kollat med försäkringsbolaget vad som ingår i hemförsäkringen innan jag betalat för ytterligare en försäkring. Det kan ju vara lite olika beroende på vilket försäkringsbolag som man har sin hemförsäkring i...
Vissa charterbolag säger att man kan betala extra för att vara garanterad att slippa byta hotell eller att hela sällskapet hamnar på samma hotell. Det där har jag aldrig förstått mig på. Skulle aldrig falla mig in att betala extra för detta om jag har bokat en resa för t.ex. fyra personer ospecificerat och skrivit under övriga önskemål att alla vill bo på samma hotell. Då utgår jag ju ifrån att de försöker tillgodose detta. Jag tror ibland att de försöker plocka pengar både här och där...
Men, men, återigen jag är jättenöjd med alla våra sistaminutenresor. Har fungerat suveränt bra!
ahh, så risken verkar inte så stor att man får byta.
ja visst, dom vill väl plocka ut så mycket pengar som möjligt.
vi funderar på att åka i slutet av oktober, eftersom vi båda pluggar.
syrran sa att resorna brukar bli mkt dyrare då?
så ska man hellre vänta?
De brukar gå ner i pris när skolorna har börjat för att sedan gå upp i slutet av hösten igen men det beror ju lite på hur säsongen ligger på just det chartermålet. Vart vill Ni åka?
det vet vi inte riktigt. än..