HJÄLP! Lergigan och amma?
Jag undrar om det finns någon som ätit Lergigan 25 mg och ammat. Har du isåfall märkt någon påverkan på ditt barn?
Jag lider av panikångest och fick under graviditeten Lergigan utskrivet, är ett a-klasspreparat, dvs att det har inga ogynsamma effekter på barnet när du är gravid. Men vid amning så står det att det saknas dokumentation om hurvida det övergår i modersmjölken. Man skall rådgöra med läkare.
Jag har frågat två doktorer som sagt att det är ok att amma, men jag känner mej ändå osäker och vänder mej därför hit för att höra om det finns någon som ammat och tagit denna medicinen.
Kan också tillägga att jag medicinerar med levaxin, för ämnesomsättningen och har inte vågat ta dom tabletterna heller. Min doktor kommer på måndag så jag ska prata med henne då. Mina pojkar är inte så gamla än, ca 2 1/2 vecka.
Tacksam för svar från folk som har erfarenhet, gärna av att amma och äta levaxin också.
Självklart vet jag att det bästa är om man inte äter någon medicin, men vad gör man när ångesten gnager i kroppen och man vill ge dom modersmjölk. (Har tvillingar.) Så jag betackar mej för sådana kommentarer!
Just nu försöker jag klara mej utan att ta någon tablett.