• Baby

Roliga sätt att berätta för pappan

Jag TROR at jag är gravid. BIM är på torsdag. Har testat mig idag och igår, det visade väldigt svagt streck igår, lite starkare steck idag men fortfarande lite suddigt.

Jag funderar på att ge honom en positiv teststicka i julklapp men är osäker om jag klarar av att hålla tyst i typ en vecka till. 8 dagar till julafton idag....
    Tänk er en klapp med texten: God Jul --- Önskar Srorken. Han fattar inget, öppnar julklappen o hittar en positiv sticka =) Vore ju kul....

Så nu till frågan: Har ni nåt bra tips hur man berättar för pappan?

• Svar på tråden Roliga sätt att berätta för pappan
  • anelia
    http://www.happystore.se/index.php?page=product:show;item:5886,cat:106&lang=sv

Jag tycker snögloberna på den här sidan är himla mysiga. Tänk om man hade varit gravid och precis varit på u-ljud. Sätta in en u-ljuds bild och ge till de blivande mor/far föräldrarna. Så gulligt!!

Men berätta för sambon.... Din idé var bra, men jag skulle nog inte skriva från storken, för då får han ju en föraning innan han öppnar.

Ge en paket med ett par barnstrumpor i och skriv något fint till honom. Det gjorde vi till svärmor och svärfar när vi skulle ha barn.
  • Baby

Ja ett par bebis-strumpor kanske vore nåt =)

• perjos

Hej!
    Det skulle väl vara den bästa julklapp man kan få! Jag läste om ngn som la in en "bulle i ugnen" o bad sin man gå o kolla vad det var där i!! Det tog ett tag innan han fattade men..! 
    Men försök hålla dig till julafton, för det skulle nog vara en fin "klapp"
    kramar pernilla 

• anelia

Ja, det kan man ju hitta till en billig penning. Man vill ju inte köpa en dyr dress, ifall att det inte skulle gå bra. Men det hoppas jag att det gör för er!

Grattis förresten!  
    Njut av graviditeten, man glömmer så fort hur den var

• FruGustavsson

lägg en bulle i ugnen, och be honom gå och öppna ugnsluckan..

gå och gör ett vul, ta ett kort, antingen köper du eller så fotar du skärmen.. och tryck på en kaffemugg, tröja, örngott eller så..

Thihi vad spännande, jag förstår inte hur du fortfarande kan hålla dig.. jag sa innan jag ens testade..

• Baby

Ja du Gustavsson..... jag fattar inte hur f*n jag ska kunna hålla tyst i över en vecka!!!!!

• bibizaza

vilken dröm att få ge det som julklapp till sin man!! Du har tur Jag vet att det är svårt att hålla sig, men det är nog inte många gånger till i ditt liv som du kan ge han en julklapp som denna...lycka till!!!

• anelia

Som sagt, det låter så mysigt att få ge det i julklapp till sin sambo/man.
    Men våra grabbar är födda i februari, så jag tror han hade hunnit räkna ut det innan, om jag inget sagt före julRäcka ut tungan

Får pricka in det bättre nästa gång, om det blir någon

• Dida

Hej Baby!

Å, vad roligt att läsa! JätteGRATTIS! Jag tror också att jag är gravid. Skulle haft min mens i måndags o tänkte testa på fredag. Har också tänkt slå in gravtestet i julklapp till min älskling. =)
    Men jag kan verkligen knappt hålla mig om att jag TROR att jag är gravid...! Hoppas såååå mycket! Har försökt i 10 mån nu. Vore ju världens bästa julklapp!

Svar på tråden Roliga sätt att berätta för pappan