• Pärlan81

Ge mig exempel på bra gratis nerladdningsprogram!

Har bearshare men det är så dåligt. Kazaa går inte heller, så mycket virus.
    Vad har ni?

• Svar på tråden Ge mig exempel på bra gratis nerladdningsprogram!
  • Pastillen

Prova dc++ det är bra nackdelen är att man helst ska dela med sig av filer till andra också,som man har på sin dator.

• Markko

Kazza...vad annars, den är bäst

• septbebis

Så ni vågar fortfarande ladda ner? Det gör inte jag...

• Sector primordius invalidus

Markko: Kazaa? Bäst? Javisst, vill du ha burken full av skräp, inte ha särskilt god koll över vad du laddar, _då_ ska du använda Kazaa ;)
    Som "betald datorned" så är jag rädd om min dator, därför skulle jag aldrig kunna installera ett "virus" på min dator =)

septbebis: Jepp, med Svensk lagstiftning så blir det svårt att jaga de som laddar/delar ut i P2P-program, då Svensk polis inte får provocera fram ett brott. Dvs de får inte dela ut eller ladda ner, vilket krävs för att de ska kunna bevisa vad som försigår =)

• Tildamamman

Ares - inga virus under dessa åren och inga problem. Gillar det!

• Mariposa

Jag använder mig huvudsakligen av bittorrent. Det händer väl att jag snvänder DC nån gång ibland, men det är ytterst sällan.

Bittorrent är mitt tips.

• bjden

Download.com

Där finns både freeware och shareware, dvs både sånt som är gratis där man KAN donera en slant och sånt som man får använda under begränsad tid för att senare köpa. Allt är lagligt och är inget fildelande.

• Mi na

Bittorrent. Bla för att slippa filer som inte blir färdiga från dc++. Föredrar klienten BitComet men det finns många bra. Använder bara dc++ för att hitta riktigt gamla saker som bittorrentmänniskorna inte lika gärna delar ut. Får även för mig att det är svårare att bevisa olaglig uppladdning med bittorrent eftersom man nästan aldrig tar en hel fil eller delar ut en hel fil till/från samma användare.

... om det nu vore så att jag laddade ner saker från nätet. ;)

• MissLilo

the pirate bay...inga virus.

Kazaahar alltid varit rena virus fällan för oss...Dtana har kraschat jag vet inte hur många gånger tack vare kaaza.

Svar på tråden Ge mig exempel på bra gratis nerladdningsprogram!