• Misja

Era barns beteende/tecken när tänder på gång?

Vi såg i lördags att vår 7½ månaders tjej har fått början till två tänder. Och sen en vecka tillbaka ugefär har hon blivit så orolig på natten. Hon vaknar och skriker, är otröstlig. Inga "gamla" knep hjälper längre.
    Hon vill absolut ha sin napp ålar runt i sängen. Hon har ingen diarré, eller dreglar inte extra mycket.

Hur har era barn reagerat på sina tänder?

• Svar på tråden Era barns beteende/tecken när tänder på gång?
  • snappi81

Dreglar, feber, äter inte, sover inte, gnäller jämt och är allmänt ledsen hela tiden! Hatar när han får tänder, tycker så synd om honom!

• marzieh

Min son fick 2 tänder samtidig för en månad sen( 6 månader), han var inte orolig på nätterna och vaknade nästan varje timme utan att skrika eller vara orolig , och det kändes att han inte var hungry utan ville klia tänderna med bröstet, och detta tog nästan en månad . nu nyligen började han sova som förr.

• Lejån

Upptäckte igår kväll att lilleman fått sin första tand, tyckte han var lite grinig på dagen så det fick ju sin förklaring.

I övrigt ingen annan reaktion ännu iaf. Men det är ju som sagt bara den första.

VARFÖR ska det vara så svårt att snöröja!?!?!?
  • kvinna 86

på min dotter märktes det inte alls.. en dag bara såg jag tanden o ca 1-2 veckor efter en till..

• Vanja03

Min son är väldigt mammig,dreglar och vill alltid ha ngt i munnen.

• Misja

Även hon är mammig och är allmänt arg vid matdags.

• CiCiCi

Min lilla är bara 2 månader drygt. Dreglar massor, händerna i munnen hellre än napp nu och vrider och vänder på händerna i munnen som om hon gnuggar liksom.
    hon känns lite bubblig i nedre delen av munnen.
    tror ni det kan vara tänder på g?

• Lisett

Min son har fått sina första tänder (5 månader) och är lite gnällig och vill alltid ha något i munnen. Snuttar ofta på natten, men det gjorde han innan oxå. Nu är han förkyld och rosslig oxå så det är lite svårt att veta vad som beror på tänderna.

• Mårrran

Klänger sig fast i byxbenet på mig, ledsen, arg, feber, snorig, äter inte, bajsar väldigt mycket och väldigt löst, går runt och skäller och ylar och sätter fingrarna i munnen, vilket leder till mycket kräk

www.tsundahl.blogg.se AAASSS HOOOLE
  • kvinna 86
    CiCiCi skrev 2008-12-16 12:08:37 följande:
    Min lilla är bara 2 månader drygt. Dreglar massor, händerna i munnen hellre än napp nu och vrider och vänder på händerna i munnen som om hon gnuggar liksom.hon känns lite bubblig i nedre delen av munnen.tror ni det kan vara tänder på g?
    njaa antagligen inte...väääldigt ovanligt att de kommer så tidigt.när barnen hittat sina händer brukar dem ha dme i munnen mest hela tiden. och sagla en massa
Svar på tråden Era barns beteende/tecken när tänder på gång?