Min berättelse (Långt)
Hej Medsystrar!
Tänkte dela med mig lite av mina erfarenheter och tankar.
Jag är orolig. För när jag ligger på rygg och andas uut. Eller drar in magen så känner jag alltid på vänster sida vid äggstocken, att det drar. Det hugger inte eller så, men det som drar där och trycker jag där med handen gör det ont och drar mer. Jag är skräckslagen att det ska vara endometrios eftersom det finns i min släkt. När jag var yngre hade jag också fruktansvärda menstruationssmärtor, så oron är klart befogad.
Jag påpekade för min gynekolog sist jag var på vul undersökning detta, men det var som att det inte rörde henne i ryggen. Hon sa som bara att ja, ni är ju unga inte ska ni hålla på att oroa er. Fast vi har försökt få barn nu i 2 år. 1 missfall i vecka 8+4 men ingen skrapning, efterkontrollen såg god ut. Efter det har jag fått konstaterade allergier utredda, mjölkproteinallergiker och glutenöverkänslighet. Har haft väldigt mycket sjukdomar innan det i samband med mina allergier, UVI, bihåleinflammation, infektioner m.m. Som är typiska att ha ofta om du har en obehandlad allergi! I samband med mina sjukdomar och efter missfallet har jag inte haft en normal fungerande menstruation i över 1 år? för första gången nu har jag lyckats få en mens på 4 veckor + en dag.
Det skulle vara så skönt att få svart på vitt. Detta är så här eller inte. Och ju längre tiden går blir vänner och nära gravida. Jag är väldigt glad för deras skull men det gör ont att jag aldrig får vara med om det, än i alla fall.
Så systrar som kämpar, det tar ett tag. Jag hoppas att ni också står på er till läkarna som säger att, ni inbillar er. Om ni känner att det inte står rätt till, kräv undersökningar. Fast det inte är så lättt när man är helt utpumpad sen tidigare på kraft både psykiskt och fysiskt.
Lycka till!