• suuri

pendla sthlm-eskilstuna? eller 12 mil/enkel väg någon annan stanns?

Någon som gör gjort det?
    Min sambo har fått jobb där. Jobbet är bra och lönen helt ok och något han vill göra men problemet är ju pendlingen 12 mil eller så. Komemr det alls att fungera? Nån med erfarenhet som vet?

• Svar på tråden pendla sthlm-eskilstuna? eller 12 mil/enkel väg någon annan stanns?
  • Tecken

Klart det kan funka, men det tar ju tid att pendla. Tänkte han åka tåg eller bil? Eller buss?

• suuri

tåg oftast kanske bil ibland. han komemr kunan flexa endel och jobba hemifrån nån dag i veckan.

• FamiljenEriksson

Maken pendlar eskilstuna - stockholm alla dagar och det går bra!

• Ilonasmamma

min sambo har pendlat Eskilstuna-södertälje/Järna...det tar en timme ca enkel väg...har många vänner som pendlar eskilstuna sthlm/kista/solna både med bil och kollektivt det tar 1½ timme.

så visst går det..men beror lite på vilka tider man jobbar...var i sthlm man bor...lite jobbigt med trafiken ibland om man åker bil, så bor man på fel sida om sthlm från eskilstuna sett så kke det är bäst att åka kollektivt.

• suuri

vi bor i söderort så det är ju rätt sida iallafall fast ska han åka tåg blöir det ju ändå från centralen.

• Tecken

Jag vet flera som pendlar långt, ingenting ovanligt. När jag pluggade på gymnasiet hade jag 1,5h resväg - och det var INOM StorStockholm.

Kan han dessutom jobba hemifrån ibland, så borde det gå bra
    En nackdel är väl kostnaden för pendlingen...

• FamiljenEriksson

Kanske ska tilläggas han hittills jobbat i kista men ska nu börja jobba i bromma...

• suuri

ja kostnaden känns jobbig. han skulle få ca 4000 kr i löneförhöjning på detta jobb men det äts väll upp av pendlingen antar jag.

• Ilonasmamma

suuri skrev 2008-12-16 13:22:02 följande:

vi bor i söderort så det är ju rätt sida iallafall fast ska han åka tåg blöir det ju ändå från centralen.
    han kan inte ta pendeln/buss till södertälje o sen tåg? sen beror det ju lite på var i e-tuna han jobbar oxå..om han måste åka buss sen eller om det går att gå från tåget...sånt tar ju lite tid även det.
  • suuri

FamiljenEriksson skrev 2008-12-16 13:23:35 följande:

Kanske ska tilläggas han hittills jobbat i kista men ska nu börja jobba i bromma...
    när åker han på morgonen och när är han hemma?
  • Carolina84

Pendlande Eskilstuna-Stockholm(spånga) hela mitt första år på gymnasiet med tåg och det fungerade för det mesta utan problem, visst förekom det försenade och inställda tåg någon gång.

• suuri

Ilonasmamma skrev 2008-12-16 13:24:10 följande:

suuri skrev 2008-12-16 13:22:02 följande:
    han kan inte ta pendeln/buss till södertälje o sen tåg? sen beror det ju lite på var i e-tuna han jobbar oxå..om han måste åka buss sen eller om det går att gå från tåget...sånt tar ju lite tid även det.
    vet ej var i e-tuna det är för känenr inte till stan men centralt nära centralstation var det.
  • Tecken

Kan man inte ta tåg från Flempan till E-tuna?

• Ilonasmamma

suuri skrev 2008-12-16 13:25:14 följande:

Ilonasmamma skrev 2008-12-16 13:24:10 följande:
    vet ej var i e-tuna det är för känenr inte till stan men centralt nära centralstation var det.
    ok är det centralt så går det ju att gå.

men bor ni på söder om sthlm så tror jag nog man tjänar tid på att åka bil iaf..men då måste man ju ha parkering i stan sen..o det är inte så lätt här nu, de bygger nämligen bostadsrätter på alla parkeringar förutom parkeringshusen här istan...o passar samtidigt på att höja priset i parkeringshusen..*ler*...allt beror på hur mkt pendelkort kollektivt kostar jämtfört med benisn och parkering.
  • FamiljenEriksson

suuri skrev 2008-12-16 13:24:33 följande:

FamiljenEriksson skrev 2008-12-16 13:23:35 följande:
    när åker han på morgonen och när är han hemma?
    Han åker 7.15. Är på jobbet nio. Sen åker han från jobbet lite efter sex och är hemma vid 8... En timmes lunch.
  • Carolina84

Tecken skrev 2008-12-16 13:28:04 följande:

Kan man inte ta tåg från Flempan till E-tuna?
    Jo det kan man
  • Tecken

Carolina84 skrev 2008-12-16 14:04:56 följande:

Tecken skrev 2008-12-16 13:28:04 följande:
    Jo det kan man
    Tänkte väl det, har ju själv åkt därifrån
  • korthår

Jag har själv pendlat denna sträcka, det går bra om man har kontorstid. Tog tåget, det stannar i Flemingsberg. Köpte ett månadskort, vet inte vad det kostar idag.

• Anna Paulita

Jag har en kompis som bor i Eskilstuna och jobbar i Stockholm, och för honom har det funkat då hans fru jobbat deltid och tagit på sig huvudansvaret av hemmet, barnen och allt där till. Han har tagit ngt tåg som gått vid 7.00 och kommit hem efter 18.00. Långa dagar och rätt stor press på hans fru.

Svar på tråden pendla sthlm-eskilstuna? eller 12 mil/enkel väg någon annan stanns?