Ett BRA löpskydd, finns det att få tag i?!
Jag blir GALEN! Nu löper den stackars vovven igen och hon har egentligen nog med att vara trött, svullen och nedstämd.
Men, så ska hon ju dessutom bli utklädd i trosor eftersom jag inte vill ha blod i hela lägenheten. Och hon blöder så mycket, stackars djur.
Till min röttweiler hade jag världens bästa löpskydd, köpte på en djuraffär här i Uppsala. Trosskyddet sattes fast i över och underkant i trosan och sen satte man fast det med kardborre över ryggen. Det satt där det skulle och det fanns mycket yta för henne att blöda på. Det påminde mycket om dom skydd som tikar brukar ha efter att dom fått valpar, fast det här var ju mindre och smidigare.
Jag min DUMMA kossa kastade det där skyddet när hon dog eftersom jag tog för givet att det skulle gå att köpa ett nytt den dagen det blev dags för en ny tik.
Jamenellerhur, man ska sluta ta saker gör givet.
Dom trosskydden tillverkas inte längre. Jag har letat ÖVERALLT. Nu för tiden är det en tanig jäkla skitgrej som finns överallt. Man ska sticka in trosskyddet i ett fack och så är det ett hål stort som en femkrona typ där tiken ska blöda. Men det är ju en HUND! Hon rör sig, hon går, sitter står. Inte träffar hon precis rätt hela tiden, och dessutom åker dom trosorna ner om hon lägger den sidan till och ger sig fan på det.
Jag lessnade på att torka blod och köpte trosor på Lindex, för flickor på två ben alltså. Klippte hål för svansen och dom funkade bättre, men fortfarande inte bra! På natten får hon av sig dom och vi får springa och dra upp dom titt som tätt.
SNÄLLA, innan jag måste läggas in på vilohem när det här har drivit mig till VANSINNE, var, var, var, var finns det BRA löpskydd som sitter FAST och som har en tillräckligt stor yta för tiken att blöda på?
Någon?