• ÄLVOR HÄXOR O TROLL

Anka,gås och Kanin..hur smakar det? Är det gott?

Ja dem rätterna finns iaf i min fars hemland på julbordet,men jag har aldrig ätit det själv,och mamma säger att det är jätte äckligt..någon som har det ska göra i jul lr någon som ätit det? Hur smakar det? Är det gott lr äckligt?

• Svar på tråden Anka,gås och Kanin..hur smakar det? Är det gott?
  • saltflingan

Anka har jag ätit en gång på restaurang men bytte bort den mot pappas fisk. Trodde att det var som kyckling, dvs vitt kött men det var rött och i mitt tycke ganska segt och tråkigt. Men på den tiden åt jag knappt kött alls så det kan ha påverkat.

• Nyfiken gul

allt beror nog på vad man gör av det...  är det en kunnig person som lagar mat kan man även få sopor att smaka som lyxmiddag.

anka, gås o kanin kräver sin skicklighet. och man kan inte göra riktigt vad som helst av det.  Anka har jag ätit och det smalt i munnen på mig, var otroligt gott. har provat senare också men då var det bara torrt och tråkigt och jag åt inte mycket av det... ingen har klarat av att laga anka på det bästa sättet sedan jag åt det första gången...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Marge75

Det beror väl på vad man gör med dem! Jag tycker att både anka, gås och kanin kan vara supergott! Kanin främst i grytor, gås är väl stek (?) och ankbröst är ju bara fantastiskt när det är rätt gjort! Åt ankbröst i Tyskland för ett år sedan, det var heeeelt sagolikt!! Med sås och potatis. Mmmmmm.

Och så är det som alltid - smaken är som baken ... Det finns folk som inte gillar lakrits (helmärkligt!) och så finns det folk som gillar kåldolmar (helmärkligt!).

• Stor mamma

Har ätit alla tre sorter

Kanin gjorde jag en gryta en gång med öl i. Den var populär.

Anka är torr och jag misslyckas alltid.

Gås är gott om man grilljerar den med lite fett från gris på.

• Sarapa

Anka o gås gillar jag, kanin har jag smakat, mest ben tyckte jag...

• Kenzie

Anka är sagolikt...om man vet hur man tillreder det. Det finns inget godare än ett rosa ankbröst och det är absolut inte torrt eller segt. *mums*

Gås och kanin har jag aldrig ätit.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • Fröken perfekt

Anka och gås tycker jag är toppen, väntar på att få chansen att stoppa i mig kanin men har ännu ej tyvärr.

• Örnie

Anka har jag främst ätit på restaurang - gott! Gås har jag gjort till jul en gång - inte särskilt gott, men det sägs ha en stor betydelse om man köper fryst gås som jag gjorde eller en fin färsk gås från bondgården. Och så kanske det var fel på matlagningen... Kanin har jag inte ätit så ofta, för det är svårt att få tag på (för mig), men de gånger som jag åt kanin, tyckte jag att köttet var lite sött och äckligt. Har tänkt ge mig på det själv vid tillfälle och testa ett recept med senap; det ska visst vara bäst.

• Ejin

hel anka är gudomligt gott... inte alls torrt som vissa säger.... bara man tillaga den rätt så....de smakar mer kött än fågel dock tycker jag iaf....
    kanin var många år sedan jag åt så de minns ja inte så mkt av...

Svar på tråden Anka,gås och Kanin..hur smakar det? Är det gott?