• Bonanza

Mysigt hus med potential eller skrämmande renoveringsobjekt?

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/320145

Detta hus alltså. Vid en första blick ser det ju helt horribelt ut, men i nästa sekund tänker man att det kanske itne är så farligt ändå. Nu har jag inte tillgång till något besiktningsprotokoll (om det ens finns) och har inte varit på någon visning heller. Men taket är ju i alla fall bytt...

Vad skulle ni tycka och tänka?

• Svar på tråden Mysigt hus med potential eller skrämmande renoveringsobjekt?
  • lovemyboys

Jag tycker personligen att huset ser skitmysigt ut!!! Måste kika igen vart det ligger......Förvånad

Om jag nån gång ser en joggare med ett leende på läpparna, så ska jag överväga saken.....
  • lovemyboys

Ok, kumla....dit tänker jag inte flytta så du blir inte överbjuden av mej iaf....hehe
    Men som sagt...tycker att det ser göörmysigt ut!!

Om jag nån gång ser en joggare med ett leende på läpparna, så ska jag överväga saken.....
  • Ejin

ser jätte mysigt ut...
    jag o sambon köpte ett hus som var ungefär 5000 ggr mer i behov av renovering än detta och vi ångrar det inte ett dugg.... visst... de blir ju endel att fixa me i gammla hus men detta var ju inte ens i så stort behov av reovering tycker inte jag... tänk på att gammla hus är oftast mer gediget bygggda (kan min sambo intyga på när vi rev väggar m.m) dom har inte lika mkt problem med fukt skador o liknande som hus byggda på t.ex 70 talet.... vårat hus är byggt 1927 och av alla hus vi tittade på var de avgjort äldst... och hade minimalt med anmärkningar... medan 70 och 80 tals husen hade määääängder med anmärkningar på både de ena o de andra..

• Vasen

Så fint hus, riktigt idylliskt. Så billigt ! Synd att man inte bor i de trakterna .

• Åsa Ystad

Hu, vad mycket jobb! Men det beror ju på hur händig man är förstås... Jättefint hus!

• Bonanza

Ja, att det är fint vet jag redan.

Händiga är vi inte ett dugg, tyvärr.

• Ejin

Bonanza skrev 2008-12-16 16:23:33 följande:

Ja, att det är fint vet jag redan. Händiga är vi inte ett dugg, tyvärr.
    varken jag eller sambon hade i princip hållt i en hammar innan.. vi är grymt ihändiga... men me lite hjälp från släkt och vänner gick de kanon... och då rev vi ut precis allt i hela huset.. tak väggar golv.. flyttade t.om väggar... och byggde upp allt igen.. så de går bara man vill
  • guztav06

Jag tyckte det var ett riktigt mysigt hus och inte alls horribelt! Det enda som jag tänkte på var att fasaden behöver ny färg och staketet behöver bytas ut.

Svar på tråden Mysigt hus med potential eller skrämmande renoveringsobjekt?