• Ablan

Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:11
    Om du hade haft ett jobb som var rätt välbetalt, alltså om det vore ekonomiskt möjligt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?
  • MissAlex

Skulle jag kunna tänka mig om jag hade ett välbetalt jobb..

• guldplutt

I vårt fall hade vi inte haft råd, vi klarar oss inte på en inkomst utan att lägga om hela vårt liv, sälja huset, flytta till annat område och därmed byta dagis, byta bil mm.

Men jag hade inte sagt nej av ngn princip, hade vi levt annorlunda så att det varit möjligt, så varför inte.

• LisaP

Javisst absolut OM Vi skulle kunna leva på enbart min inkomst..

• Michisen

Javisst, under TS förutsättning att man har råd så man klarar sig, absolut! Vill han vara hemma så går det alldeles utmärkt!

• Rilliana

Självfallet skulle han få vara hemma pappa om han ville det.
    Nu vet jag att han inte skulle vilja det, han klättrar på väggarna efter 3 dagar hemma ungefär.
    Till saken hör att vi ligger på samma grundlön (när jag jobbar alltså) men han har bonus på sin lön också så han är ju den som drar in mest av oss två.
    Så ja, skulle han vilja det så skulle jag inte argumentera i mot det direkt.

• SFHelen

självklart att vi hade kunnat diskutera saken.
    men då skulle de ju vara bra med att man har en inkomst som man kan leva på!
    tror inte min usk lön räcker så långt för att försörja en hel familje, själv

• aronnax

Skrev "Vi hade kunnat diskutera saken, kanske " för jag hade nog velat vara hemma 50%.
    Annars, absolut!

• Nasse7

Om han absolut hade velat så hade han fått det. Jag har inte monopol på att vara hemma....

• Mrs K

Här vill vi båda vara hemma så mycket som möjligt så vi får dela både på försörjandet och hemmatiden

Svar på tråden Om din sa till dig att han inte ville jobba mer, han vill vara hemma pappa och du ska försörja familjen?