• Charlien

Jaha, då har man spontanhandlat igen, en Crescent Compact -bra?

Jag gillar att shoppa barnvagnar och har just spontanhandlat nummer 7 till min 1,5-åring!

Det blev en Crescent Compact 2009, www.crescentbaby.se/compact.html färg svart röd.

Någon som vet nåt om denna vagn? Bra? Dålig?

• Svar på tråden Jaha, då har man spontanhandlat igen, en Crescent Compact -bra?
  • the M Bitch

Det är inte en -09, det är en -08. Deras -09 kommer i februari, tidigast...

I övrigt en ok kopia på Emmaljunga Scooter, även om den i mitt tycke inte riktigt lever upp till originalets kvalitet och smidighet.

• Charlien

Tack! Ja, jag såg sen att det var en 08, dom var allt lite fula i butiken, de var väldigt vaga, pratade om att dom hade en blå och sen en röd "som är en senare modell". Fast det spelar ingen roll för mig, inte på en sån billig vagn där ev andrahandsköpare ändå inte har nån koll. Jag menar, det är ju inte som att ha en Bugga 08 eller 09 liksom!

Ja, jag valde mellan scooter och denna, men tog denna eftersom jag är fd cyklist och för att det är liiite snyggare och coolare. Sen fick jag ett bra pris.

• lajos

Hade en sån innan o har nu en scooter...scootern är Mycket bättre. Fast compacten är snyggare...

• Charlien

jos82 skrev 2008-12-17 12:20:38 följande:

Hade en sån innan o har nu en scooter...scootern är Mycket bättre. Fast compacten är snyggare...
    Ja absolut är den snyggare. Och det är ju viktigast! Det är mest min sambo som använder vagnen och han märker inte ens när jag köpt en ny vagn, så köregenskaper osv är mindre viktiga!
  • zazla

Eh, det är ju en kopia av scootern (som jag var väldigt nöjd med förutom att man inte kunde ha barnet mot sig) får man verkligen göra sådär? Den ser ju exakt likadan ut!

• Plutten Augusti07

Skulle aldrig köpa en crescent vagn igen, vi använde vår nya sparsamt i 1 månad- sen ramlade hjulen och de blev helt skeva. Efter mycket om och men samt väldiga påtryckningar fick vi göra ett återköp- de är väldigt krångliga att ha med o göra.

• Charlien

zazla skrev 2008-12-17 13:13:17 följande:

Eh, det är ju en kopia av scootern (som jag var väldigt nöjd med förutom att man inte kunde ha barnet mot sig) får man verkligen göra sådär? Den ser ju exakt likadan ut!
    Den ser absolut inte alls ut som en scooter! Det är ju massor av saker som skiljer.
  • Charlien

Plutten Augusti07 skrev 2008-12-17 13:16:06 följande:

Skulle aldrig köpa en crescent vagn igen, vi använde vår nya sparsamt i 1 månad- sen ramlade hjulen och de blev helt skeva. Efter mycket om och men samt väldiga påtryckningar fick vi göra ett återköp- de är väldigt krångliga att ha med o göra.
    trist. Hoppas denna vagnen funkar bättre!!
  • zazla

Nä färgerna stämmer ju inte men modellen är ju exakt likadan.

• Charlien

zazla skrev 2008-12-17 13:26:53 följande:

Nä färgerna stämmer ju inte men modellen är ju exakt likadan.
    Eh, nej, det är den inte alls.
  • lajos

Charlien skrev 2008-12-17 13:11:47 följande:

jos82 skrev 2008-12-17 12:20:38 följande:
    Ja absolut är den snyggare. Och det är ju viktigast! Det är mest min sambo som använder vagnen och han märker inte ens när jag köpt en ny vagn, så köregenskaper osv är mindre viktiga!
    *haha* Då har du ju den perfekta vagnen... ;)
Svar på tråden Jaha, då har man spontanhandlat igen, en Crescent Compact -bra?