• Melmis

Får en arbetsgivare bete sig hur som helst... Jag är så arg!!!!

Vi har haft massor av dispyter på vår arbetsplats länge nu. Vi har 4 chefer som har olika viljor om hur vi ska göra och hur arbetet ska läggas upp på arbetet. Hur man än gör så uppfyller man ju självklart inte allas önskemål på detta sättet.
    Plus att de har dragit in vår arbetstid med en timme per dag för de tycker inte att vi har så mycket folk så vi behöver ha öppet så länge. Får man verkligen göra så? Bara minska ens arbetstid sådär?
    De tycker att vi ska hinna med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Vi får knappt sätta oss ner och äta på dagarna, ska vara glada om vi får sitta en kvart....
    Hur ska man göra? Jag rök ihop med en av cheferna idag och försökte tala om vad jag tyckte, Men hon kan inte diskutera utan går helst bara iväg. Det känns så tröstlöst!!!! Vi har haft det så stressigt så jag har redan fått sammandragningar och ont över i ryggen, är i v19..

• Svar på tråden Får en arbetsgivare bete sig hur som helst... Jag är så arg!!!!
  • lovemyboys

Men hur är du anställd då....och rast det har väl ändå ALLA rätt till.....

Om jag nån gång ser en joggare med ett leende på läpparna, så ska jag överväga saken.....
  • Hannah76

Hur många timmar är du anställd på?
    Lunch och raster har man rätt till.

• Spegellandet

Hannah76 skrev 2008-12-16 17:16:08 följande:

Hur många timmar är du anställd på? Lunch och raster har man rätt till.
    Beror på arbetstid ifall man har rätt till lunchrast, men kissepauser har man alltid rätt till.
  • Hannah76

Spegellandet skrev 2008-12-16 17:17:22 följande:

Hannah76 skrev 2008-12-16 17:16:08 följande:
    Beror på arbetstid ifall man har rätt till lunchrast, men kissepauser har man alltid rätt till.
    Helt rätt.
  • Melmis

Jag är fast anställd på detta företag sen 9 år tillbaka. Men på de 9 åren har ALDRIG någon sagt att jag har gjort nåt bra, bara allt som de tycker är negativt. Jo alla har väl rätt till 30 min rast om man jobbar mer än 6 timmar, men hos oss vill de att man helst SKA jobba 6 timmar innan man får sätta sig... Vi har nåt som heter måltidsuppehåll som betyder att man får ta rast när det finns tid, helt värdelöst!! Det känns liksom aldrig som att det finns tid, utan till slut håller man på att krevera pga hunger och då måste man sätta sig helt enkelt.
    Jag fattar inte att jag stannar kvar, men jag trivs ju med mitt arbete och mina arbetskollegor men inte cheferna

• lovemyboys

Men det känns ju inte ok att de tycker att man ska sprina runt i 6 timmar innan man får sätta sej....och jag hade personligen förvanlats till ett ohyfsat troll,om jag inte fått mat......får man fråga VAD du jobbar med???

Utan mat hade jag inte klarat att jobba med andra människor....Oskyldig

Om jag nån gång ser en joggare med ett leende på läpparna, så ska jag överväga saken.....
  • Melmis

Jag jobbar på ett cafe....
    Jag blir också så sur om jag inte får mat, och det är ju ännu viktigare nu när man är gravid!!
    Jag har varit väldigt otrevlig tycker säkert mina chefer sista tiden. Men jag har liksom känt att måttet är rågat, nån gång måste man få "ge igen" och verkligen tala om vad man tycker. Men det är inte lätt när man har chefer som inte har NÅN mänsklig empati utan det är som att tala med en vägg, om de ens stannar så att man kan tala med dem?

• lovemyboys
    Melmis skrev 2008-12-16 17:25:58 följande:
    Jag jobbar på ett cafe.... Jag blir också så sur om jag inte får mat, och det är ju ännu viktigare nu när man är gravid!! Jag har varit väldigt otrevlig tycker säkert mina chefer sista tiden. Men jag har liksom känt att måttet är rågat, nån gång måste man få "ge igen" och verkligen tala om vad man tycker. Men det är inte lätt när man har chefer som inte har NÅN mänsklig empati utan det är som att tala med en vägg, om de ens stannar så att man kan tala med dem?
    VA?? DÅ hade jag blitt skogstokig!!! Gillar inte när chefer ska vara "för mer" än oss andra!!
  • Poena

Du måste stå upp mer för dig själv och säga att "NU behöver jag äta NU tar jag rast!" Oavsett arbetsplats så finns det alltid mycket att göra, så det är ingen urskt från chefernas håll. Föreslå att ni har ett rullande schema för luncherna, så att bara en person i taget (eller två om det är många i personalen) har rast.

• sakoline

Precis
    föreslå rullande schema
    och försök inte prata med chefen när hon jobbar, utan boka möte eller samtalstid. Säg: Jag behöver prata med dig i 15 min, när kan vi avtala tid?? Istället för att stoppa på vägen.

Svar på tråden Får en arbetsgivare bete sig hur som helst... Jag är så arg!!!!