• Joockee

Emmaljunga Scooter? Passar den större barn?

Hejhopp!
    Har en son som blir 2 år i januari.. Funderar på att köpa en ny EL Scooter åt honom.. Är det onödigt? Han åker inte så mycket vagn men vill endå ha en vagn med bra viloläge då han fortfarande sover på dagarna. Vill köpa en ny då dom är såå snygga

• Svar på tråden Emmaljunga Scooter? Passar den större barn?
  • Dora

Min dotter är lika gammal som din son och hon åker i en Scooter. Den är jättebra och rymlig tycker jag. Det enda negativa är att det inte går att fälla ner fotstödet så mycket så hon får sitta med benen nästan rakt ut.

• E81

Om du vill ha en vagn med bra viloläge skulle jag köpa en Teutonia Timmy om jag var du. Fullt liggläge och dessutom en stor sufflett som skyddar bra mot sol, vatten och vind. Suverän vagn!

• Emerun

Fast fotstödet går ju att ha nästan rakt ner sas, iallafall på mina Scootrar, har två st, helt suveräna tycker jag.

• Laguna

Scootern är perfekt till stora barn. Min 3,5 åring sover bra i den. Den är tänkt till barn upp till 4 år.

• Joockee

någon här som hört talas som en vagn som heter britax toddler? antar att det är samma märke som bilbarnstolen britax.. hittade en sån för ett mycket bra pris 1200,- helt ny! ska tydligen likna både tetonia timmy och brio race på flera punkter.

• medea08

E81 skrev 2008-12-16 17:41:55 följande:

Om du vill ha en vagn med bra viloläge skulle jag köpa en Teutonia Timmy om jag var du. Fullt liggläge och dessutom en stor sufflett som skyddar bra mot sol, vatten och vind. Suverän vagn!
    Gillar också Timmyn, föredrar den framför Scootern. Dock tycker jag att Scootern känns betydligt rymligare, så till en 2-åring hade jag nog valt den.
  • Krusbärsmamma07

har du sett britaxen i verkligheten? tyckte den kändes ganska plastig... köpte själv en begagnad teutonia timmy till sonen och den funkar hur bra som helst! stabil, rymlig, bra sufflett, o.s.v.

• the M Bitch

Jag har använt Scooter till mina ungar från 1,5 år till 5 års ålder...

• Dora

Emerun skrev 2008-12-16 17:48:20 följande:

Fast fotstödet går ju att ha nästan rakt ner sas, iallafall på mina Scootrar, har två st, helt suveräna tycker jag.
    Gör det? Då kanske det är nåt fel på min. Det irriterar mig verkligen att det bara går att ha helt plant (eller nästan lite uppförsbacke) eller pyttelite ner. Måste kolla.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Emerun skrev 2008-12-16 17:48:20 följande:
    precis,antingen ner eller rakt ut.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Använder bara scootern till min son som snart blir 2.5år. Han är stoor för sin ålder,97cm och 16kg och han får plats iden, har en stor sovsäck från babyproffsen i den också.
    Fast den känns trång vid bygeln med overall och vinterskor,när man ska i och ur den.

Svar på tråden Emmaljunga Scooter? Passar den större barn?