• Äldre 16 Dec 18:25
    39747 visningar
    24 svar
    24
    39747

    Missed abortion

    Fick en brun flytning i lördags. Ringde upprivet till sjukvårdsupplysningen som jag visste skulle säga att det inte är ngn fara, men fick iaf tillslut komma upp till akuten. Där de gör ett ul & vul. Hon letar o letar. Till slut säger jag- Ser du inget?. Nee jag kan inte se ngt foster säger läkaren....MEN HALLÅ...jag ska va i v 14!!! Fick ju en bild för 2 v sedan som skulle föreställa fostret och nu säger du att det är borta!?!.
    Då börjar hon o säga att det är hon som kan vara dålig på vul/ul och att apparaten kan vara dålig mm mm och att dom kan tagit fel på mitt på tidigare ul och att det som skulle varit foster var fett mm mm. Fick rekomendationen att komma in dagen efter för o få en annan läkare och apparat. Sagt o gjort.
    Denna läkare ser heller inget foster, bara ngt vitt längst ner i säcken (hon använde andra ord). Kollas med en till ul maskin och läkare. Inget där!
    Så med mina ord har mitt foster som fanns i v 12 lösts upp och nästan helt försvunnit som en brustablett på 2 v...känns helt sjukt, som om min graviditet i 14 veckor varit ett skämmt typ.
    Fick iaf bli inlagd för att få tabletter så kvarvarande av fostret kunde komma ut. Ooo my goood vad klumpar! slutade med att jag visst svimmade på toan hemma, vaknar av att karln står o skriker. Nåja,  nu ska man bara få in detta i skallen :(

    Någon mer som varit gravid med en "brustablett"?

    *förvirrad*

  • Svar på tråden Missed abortion
  • Tallef­jant
    Äldre 16 Dec 18:33
    #1

    Uscha så obehagligt! För 3 år sen fick jag en missed abortion eller hur man säger. Jag åkte på Ul i veckan 18 som man vanligt gör, men hon såg att fostret inte levde längre och hade dött i v 13+4 och fick komma tillbaka och göra en abort på sjukhuset o låg kvar från morgon till kväll.

  • Äldre 16 Dec 20:20
    #2

    Vi såg hjärtat picka på våran lilla i v.8 i juli.
    Vecka 12 var det "tomt" i fostersäcken o fick skrapas.
    Kändes helt sjukt.

  • Äldre 17 Dec 07:37
    #3

    tack för att ni delar med er. Beklagar verkligen.

  • Äldre 17 Dec 11:56
    #4

    Beklagar

    Massor kramar

  • CoolaS­uperMa­msen
    Äldre 17 Dec 12:40
    #5

    beklagar men kan ett så långt gånget foster bara försvinna lösas upp? jag menar i v 12 har den ju allt bara att den är liten i vilkrt fall så himla tråkigt kram


    stolt mamma till snart 4 flickor och en liten änglapojke,
  • Äldre 17 Dec 19:28
    #6

    coolasupermasen. Är ju det jag mår dåligt över och inte fattar själv. Behöver inte att fler inte förstår! :(

  • taxidr­iver
    Äldre 10 Jan 14:59
    #7

    har ochså varit med om detta man blir så lurad

  • mina barn o jag
    Äldre 18 Jan 21:46
    #8

    Beklagar verkligen det du går igenom, vet hur ont det gör.
    Jag var med om ungefär samma sak för fem år sedan. Hjärtljud registrerades i v 10, på rutin-ul i v 19 var det bara moderkaka och fostervatten kvar. Helt ofattbart att ett foster bara kan försvinna så och att kroppen kan lura en så totalt.
    Krälade runt i ett svart hål långt efteråt och sedan igen vid BF, men på något sätt tar man sig upp och går vidare och idag har jag en livlig kille på 3½ år som springer omkring här hemma.
    Många kramar till dig

  • Äldre 19 Jan 10:35
    #9

    Jag var inne på vul i vecka 9 och såg den lilla röra sig och hjärtat pickade för fullt, i v.13 var det dags för nytt vul men då var allt bara stilla. Enligt läkaren hade den lilla dött redan strax efter första vul men min kropp lurade mig och fortsatte att vara "gravid"

  • Äldre 19 Jan 11:18
    #10

    En kompis var med om nåt liknande. Bm hörde hjärtljud i v 12 (vilket visade sig vara fel). Hon fick blödningar i v14 och när en läkare gör ultraljud utbrister han MEN DET HÄR ÄR JU INGET RIKTIGT BARN. Gissa om de höll på att trilla av stolen. Hon kunde inte få tid till skrapning då utan fick gå hela helgen... Visade sig att bebisen dött i v8-9 men kroppen fortsatte tro den var gravid.

    Många styrkekramar

Svar på tråden Missed abortion