Någon som jobbar eller har andra erfarenheter av kronofogden/ Inkasso
Jag har inget jobb just nu och ingen inkomst.
Jag fick hem ett brev i Augusti på ca 13000 ,i skuld till Gothia Inkasso. Jag fick hem ett brev, och gick med på avbetalningsplan på 800 kr per månad. Men jag ringde dit igen, i Sept, skulle på arbetsintervju. Sa att jag kunde dela upp betalningen på några månader för att bli av med hela skulden fortare.
Men jag fick inte jobbet, och började i Oktober betala av 800 kronor, jag betalade in på bankgiro numret, avyn jag fick hem från dom. Idag fick jag hem ett brev, om att ärendet hade skickats till Kronofogden. Jag ringde till Gothia. Jag måste ha missat att jag skulle meddela dem, att överenskommelsen på 800 försvann när jag sa att jag skulle börja jobba och betala sådär istället. De hade fått in mina 800 kronor som jag betalat, men de kunde inte ta tillbaka ärendet från Kronofogden. Det skulle isåfall vara om jag betalade 3000 kr direkt till dem, så skulle de ta bort ärendet från Kronofogden. Men då skulle jag betala avgiften till Inkassa, på 500, det kostade dem att skicka det vidare till Kronofogden. Problemet är också att jag har inte 3000 kronor just nu. Jag har ett barn hemma och ingen inkomst. det räcker till mat bara.. vad kan man göra?