• tomcar1

Bukspottkörtelinflammation ?

Hej !
    Någon här på FL som haft eller har bukspottkörtelinflammation ? Jag har ahft kraftig smärta i magen till och från under våren, men sedan varit lugnt. Nu har det hållt på ända sedan 1 december och jag känner av värken i magen smått hela tiden, sedan får jag svår intensiv smärta vissa nätter, med kräkningar och det slutar ofta i diarré. Det går över dagen därpå. Ska nu ta prover för bukspottkörtelinflammation, men jag undrar...kan det komma och gå så med värk ? Hur har det tett sig på er ? Berätta gärna.
    /tomcar1

• Svar på tråden Bukspottkörtelinflammation ?
  • tomcar1

Ingen som kan eller vill svara ?

• happy2

Om du skulle ha bukspotsinflammation så skulle du ha sådan smärta o dessutom feber att du måste ha smärtstillande,, Möjligt vis att de handlar om magkatarr eller gallsten atcker de är oxå oehört smärtsamt o man kan kräkas o magne gör uppror osv,,

Men de är bara spekulationer,, hoppas du får svar på vad d ehandlar om

• tomcar1

happy2...trevligt att någon svarar iallafall. Vi får väl se vad det kan vara. Tycker själv att det vore konstigt om det vore bukspottkörtelinflammation, då det ger med sig efter en natt och kommer och går. Ska ta prover imorgon.
    Någon som haft det och vill berätta ?

• happy2

tomcar1 skrev 2008-12-17 18:31:32 följande:

happy2...trevligt att någon svarar iallafall. Vi får väl se vad det kan vara. Tycker själv att det vore konstigt om det vore bukspottkörtelinflammation, då det ger med sig efter en natt och kommer och går. Ska ta prover imorgon.Någon som haft det och vill berätta ?
    Jag själv har op för gallsten o de kom i våldsamma attacker o de går över allt från några timmar till 1 dygn,, sen kan man ha regelbundna attacker som man kan relatera till viss mat o vätskeintag,, som ägg, äpplen, alkohol, stark o fet mat,,

Magkatarr är en inflammation som jag oxå lider av som är minst lika smärtsam den, de brukar maninte göra så mycket åt om de inte är så pass att d u inte kanutföra ditt vardagliga, då får man kramplösande eller dylikt för att släppa den smärtan på någe sätt,,magkatarr kan oxå bli värre vid stress,,
  • tomcar1

happy2...låter mer som något sådant tycker jag än bukspottkörtelinflammation. Tack för ditt svar

• happy2

tomcar1 skrev 2008-12-17 18:54:48 följande:

happy2...låter mer som något sådant tycker jag än bukspottkörtelinflammation. Tack för ditt svar
    De var så lite så, kul att man hade något bra att komma me
  • sissilia

Akut panktreatit märker man inte förrän en stor del av bukspottkörtelns funktioner försvunnit.

Anfallet kommer hastigt (5-10 minuters insjuknande)
    Smärtor under väster revben, (gallan sitter på höger sida och där kan man också ha ont) ibland strålar smärtan ut i ryggen också. Kräkningar(galla),yrsel,matthet,feber är andra symptom.
    Det är sjukhusvård om gäller. Så har det varit för mig iaf.

Vid kronisk inflammation, ser det lite annorlunda ut.
    Bla diareer.

Jag tror att du har något annat, men jag är ju ingen läkare...

Svar på tråden Bukspottkörtelinflammation ?