• Ella Mia

Byta plastmatta i badrummet kostar ungefär?

Någon som har en aning om vad det kan kosta för arbetet att byta plastmatta i ett fyra kvm stort badrum - ungefär bara?

Ska kontakta några olika företag för offerter, men är nyfiken om någon kan ge mig en susning om vad det kan kosta? Rör det sig liksom om 3 000, 10 000 eller 20 000?

• Svar på tråden Byta plastmatta i badrummet kostar ungefär?
  • 0407

Är oxå nyfiken, kan tänka mig runt 5000 vi har något större badrum 5-6 kvm.

Har du hört dig för än?!

Det har inte vi, vi väntar till efter julen här.

• Ella Mia

0407 skrev 2008-12-17 14:06:08 följande:

Är oxå nyfiken, kan tänka mig runt 5000 vi har något större badrum 5-6 kvm.
    Har du hört dig för än?!
    Det har inte vi, vi väntar till efter julen här.
    Nej, vi har inte kollat ännu. Borde ju inte kosta mer än 5000 kan man tycka, i förhållande till vad annat kostar. Dessutom kan man ju göra ett 50-procentigt ROT-avdrag på hantverkstjänster efter årsskiftet om jag förstått saken rätt.
  • Vombell

När vi gjorde om vårat badrum (rätt stort) så kostade det 15 000 med BÅDE plastmatta och tapet plus att allt underarbete var inräknat i det. Så en sådan liten yta borde inte kosta så mycket tycker jag..

• Ella Mia

Vombell skrev 2008-12-17 21:12:18 följande:

När vi gjorde om vårat badrum (rätt stort) så kostade det 15 000 med BÅDE plastmatta och tapet plus att allt underarbete var inräknat i det. Så en sådan liten yta borde inte kosta så mycket tycker jag..
    Var det nyligen och vitt?
  • Vombell

Nej, det var några år sedan och blått golv och mönstrad blå/vit "tapet" och en bård också.

• LanaLee

Vombell skrev 2008-12-18 20:17:22 följande:

Nej, det var några år sedan och blått golv och mönstrad blå/vit "tapet" och en bård också.
    Haha, jag tror h*n menade om jobbet var vitt utfört,
    dvs inget svartjobb
  • Vombell

Ha ha, pinsamt Jag fattade inte vad färgen hade för betydelse men men.... Det var kritvitt

• bambigirl

Har 5 kvm stort badrum. Mattan inklusive flytspackling gick på 16000 kr. Totalt med porslin, el, duschvägg etc kostade det 40 papp.

• bambigirl

Mina föräldrar gör sitt badrum nu, ungefär lika stort som vårt och det ligger på ungefär samma summa...

Svar på tråden Byta plastmatta i badrummet kostar ungefär?