• Fröken Fräknig

50000 kr - vart skulle du resa?

Om du hade 50000 kr vart skulle du resa, hur skulle du bo, hur länge mm? Det är inte ett måste att spendera hela summan...

Jag försöker hitta lite uppslag om vad vi skulle kunna hitta på med vårt resesparande. Vi åker till Paris i maj 2009 (har inga barn ännu). Förhoppningsvis får vi till en liten så vi kan inte åka innan tidigast 2010. Då hoppas jag vi är 2 vuxna och 1 barn under 2 år.

• Svar på tråden 50000 kr - vart skulle du resa?
  • Fjuppan

Jag skulle åka till Påskön och stanna där så länge pengarna tillät. Har aldrig varit där men det är ett av mina drömresemål.

• Nisseblubb

Tokyo tror jag, om man får det för 50 lax :)

• Hera78

Kryssning till Västindien eller en roadtrip i USA... har ingen aning om vad nåt av det skulle kosta men det är något jag hade velat göra

Vi åker förvisso till Mexiko i februari och den resan kostar oss 42 000 så det är ju också ett alternativ

• CosmicCat
    CosmicCat skrev 2008-12-17 08:57:53 följande:
    Jag skulle åka till Grand Cayman i Karibien.
    Jag skulle stanna så länge reskassan tillät, vilket nog inte blir så länge eftersom Cayman är dyyyyrt, men lyxigt.
  • Rebubblan

Jag såg Filipinerna på Packat & klart igår, det såg väldigt intressant ut, men jag vet inte hur långt vår familj på 4 skulle komma på 50 000kr, är det inklusive fickpengar och mat?

Annars kan jag absolut rekommendera Las Vegas om man inte reser med barn. Vi var där utan barn i våras och spenderade nog ca 40 000.

• dålli

capri där jag har mina rötter. vill visa min sambo och barn den vackra ön.

• tessum

Mauritius, inga giftiga djur, klart turkost hav med massor av korallrev, vit strand och vackra växter. MIN DRÖMRESA!

• Kildare

Om det hade varit innan jag skaffade familj, så hade Australien varit mitt val.

Nu när vi är 5 personer(6 med bonusdotterns pojkvän) i familjen så kostar 2 veckors charter ca 50000 inkl reskassa...

Svar på tråden 50000 kr - vart skulle du resa?