• Catriiin

Jobbiga tanter!

Återigen blir jag så irriterad på alltför kärvänliga tanter! Står i kö på affären och tanten bakom börjar prata och jollra med min dotter som sitter i sin vagn. Hon pratar finska så jag förstår inte vad hon säger men det är helt okej. Däremot blir jag rätt störd när hon lutar sig fram och nyper dottern i kinden samt pussar på sitt finger och trycker på dotterns näsa. Hon säger inte ett ord till mig för att höra om det är okej, ger mig inte ens en blick. Är inte det att gå lite över gränsen? Särskilt såhär i förkylningstiden och vi aldrig har träffat tanten förut.

Och jag, min jävla mes är så konflikträdd så jag säger inget, vet inte vad jag ska säga... Vad säger ni tuffa effellare i sådana här situationer?

• Svar på tråden Jobbiga tanter!
  • Fruochmamma

Mm med valpar och bebisar är det tydligen fritt fram för allmänheten ..

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • lica05

Helt otroligt, pussa på sitt finger och trycka på din dotters näsa!! Ruskigt dåligt omdöme av henne även om hon bara gjorde det av vänlighet. Alla dessa influensa och vinterkräksjuke baciller som flyger omkring nu och hon som handskas m pengar, blä! Tycker inte att det är ok när man inte känner varandra

• Grönögat

När jag var i ett köpcentrum en gång så lutade sig en a-lagare fram och ropade "Heeeeeej!" och försökte greppa tag i min son varpå jag ryckte undan vagnen mitt framför näsan på honom. Mitt barn är inte allmän egendom och inte barn i allmänhet heller, säg går man fram och stoppar fingret i munnen på okända vuxna? Nä just det, det borde man alltså inte göra på barn heller.
    Men vad säger man?

• spindelapa

min son är ju sådan att han kan springa fram och krama främmande människor.. han är två år. Jag tycker det är lagom kul..
    Nu har det börjat gå över lite nu när han går på dagis och får lite mer social träning, gudskelov men han har säkert kramats med varenda tantalorum på denna sida av stan.

När jag var ett litet kryp minns jag en tant som gullade med mig, och nöp mig hårt som faen i kinden! Jag tyckte det var JÄTTEOBEHAGLIGT! Och som barn vågar man kanske inte alltid säga nej själv.

• Imas

Usch vad snuskigt, var för någgra månader sedan ute och åt lunch med maken och dottern, Vi åt på en herrgård där det var redan uppdukat och man fick hämta själv. Satte dottern i barnstol och medans maken gick och hämtade mat. Helt plötsligt dyker det upp den kvinna på 50+ och börjar ta dottern i ansiktet och pussar henne. Klappar och gullar. Både jag och maken häpnar och står bara och tittar och får inget ur oss. Hon säger inget åt oss utan bara går sedan. Önskar att jag hade stake och slängt ut mig något syrligt.

• Kimmie

När min son var 1 vecka gammal och vi var ute och promenerade så mötte vi en äldre tant på cykel. Hon hoppar av cykeln när hon får syn på min son som min sambo har i famnen.

Därefter går hon fort som tusan emot oss, säger att "jag MÅSTE hålla bebisen och det spelar ingen roll vad ni än säger!", rycker åt sig min son, stoppar in sitt lillfinger i hans mun och börjar gulla med honom "åhh var det gott? smaka lite på fingret. nåååå... såsåsåså lilla bebisen"

Jag och sambon står bara där och gapar med munnarna av total chock! Jag fattar fortfarande inte hur någon kan göra på ett sådant sätt!! Speciellt inte när jag inte känner människan!

• Mrs Vader
    Kimmie skrev 2008-12-20 11:04:09 följande:
    När min son var 1 vecka gammal och vi var ute och promenerade så mötte vi en äldre tant på cykel. Hon hoppar av cykeln när hon får syn på min son som min sambo har i famnen. Därefter går hon fort som tusan emot oss, säger att "jag MÅSTE hålla bebisen och det spelar ingen roll vad ni än säger!", rycker åt sig min son, stoppar in sitt lillfinger i hans mun och börjar gulla med honom "åhh var det gott? smaka lite på fingret. nåååå... såsåsåså lilla bebisen"Jag och sambon står bara där och gapar med munnarna av total chock! Jag fattar fortfarande inte hur någon kan göra på ett sådant sätt!! Speciellt inte när jag inte känner människan!
    Fy vad vidrigt! Äckelkärring.. Fan vad arg jag skulle ha blivit.
    Vacker utan schampo
  • Kimmie

Styrkekram

Ja verkligen! Jag är fortfarande förbannad på det. Och ännu mer förbannad över att jag inte vågade ta tag i situationen utan jag stod där och la till ett klent "vi har lite bråttom" och hoppades på att hon snart skulle ge tillbaka VÅR son.

• gutegirl

Nästa gång får du väl nypa tanten i kinden och ge henne en liten klapp på huvudet och säga "ååh halledudane då vad tant är söt" och så se vad hon säger

TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • logg81

Är jag den enda som inte är "rädd" för baciller och främmande tanter som gullar
    Jag tycker det är superkul när någon börjar jollra med Lina. Det värsta jag vet är blyga barn som antingen gömmer sig bakom mamma eller gråter så fort dom ser någon okänd. Jag vill ha ett öppet och glatt barn som inte blir paralyserad av skräck om en främling kommer fram. Säkerhet ska hon självklart få lära sig....!
    O bacillerna.... Ju fler baciller hon blir utsatt för desto bättre immunförsvar får hon. Någon sa till mej innan hon föddes att hon skulle vara sjuk hur mycket som helst det första året. En förkylningen skulle avlösa den andra. Min dotter har varit ordentligt förkyld 2 ggr.

Om man inte gillar något får man sätta ner foten och ryta i. Folk tänker inte på egen hand utan man får hjälpa dom att tänka lite.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Jobbiga tanter!