• AmandaPitkänen

"pappersrör" till mynt?

Hehehe, jag har samlat på mig en MASSA mynt nu som jag måste göra nåt av med... tänkte ju sätta in det på mitt konto, men skulle behöva lägga pengarna i såna "pappersrör" som man soretar upp efter enkronor, femmor osv... vart får man tag på dom? Och vad kostar dom?

• Svar på tråden "pappersrör" till mynt?
  • Isolde

Du går till banken och ber att få! Tror inte att de kostar något.

Annars har en del banker sorteringsmaskiner – man slänger in alla mynt i en tratt så fixar maskinen det själv.

• mama80

Kan du inte fråga på banken eller i någon affär. Oftast häller man bara upp pengarna i kassan och sedan slängs rören...

• kobra

Det finns även på posten såna rör och de är gratis

• Maria84

Du kan fråga i nån spelaffär eller nån annan butik.. De har som du kan få.. Helt gratis, de brukar finnas på de flesta ställen..

• OopsyDaisy

Däremot tar dom typ 2,50 per rör när du vill växla in dom (de snåla jäv...)....

• Eliin

går du till banken till en mynträknare och sätter in pengarna direkt på ditt konto så kostar det ingenting

• Fellow creature

Var själv iväg och fixade en massa papprör för mynt hos "Posten" Svensk Kassa Service" heter det nu för tiden.
    Pillade ner mynthögen snyggt och prydligt i rören och begav mig tillbaka för att växla in slantarna.
    Då jag samlat under lång tid så blev det 10 st.

Då fick jag veta att det kostade 2.50 per rör att få dom inväxlade.

Ja för mig låter det helt otroligt.

Jag har inte undersökt var man kan växla in en större hög slantar utan att det kostar något.
    Lär göra det vid nästa tillfälle.

• Alfonsina

Jag sommarjobbar på Nordea och på mitt kontor är det lika bra att slantarna kommer i burkar, påsar eller vad som. Vi måste räkna dem ändå trots pappersrören nämligen. Vi tar ingenting för att räkna dem och sätta in dem på konto.

• Jezika

På min bank är det gratis om man lämnar in mynten sorterade i rör (som man får gratis där) och sätter in på konto. Om man kommer med osorterade, eller bara vill växla tar de en avgift.

Svar på tråden "pappersrör" till mynt?