Emmaljunga Twin Cangaroo
Hej
Tänkte kolla om det är någon som har eller kanske har haft en Emmaljunga Twin Cangaroo. Är i valet och kvalet om vi skall satsa på en ny sådan eller en begagnad UJ.
Skriv gärna allt ni har om vagnen...
Hej
Tänkte kolla om det är någon som har eller kanske har haft en Emmaljunga Twin Cangaroo. Är i valet och kvalet om vi skall satsa på en ny sådan eller en begagnad UJ.
Skriv gärna allt ni har om vagnen...
Vi har en EL twin cangaroo, inköpt i mars -08 med babykorg och syskonpaketet (totalt ca 10500kr). Jag är mestadels väldigt nöjd med vagnen! Den är fantastiskt lättstyrd och går in i vanliga standarddörrar. Det som jag ser som det som är mest negativt är att jag inte vill ha lillebror framåtvänd ännu, så därför har vagnen varit stående ett bra tag nu. Snart hoppas jag kunna ta den i bruk igen eftersom han börjar bli så pass stor att han kan sitta framåtvänd.
Jag tror det är hugget som stucket om ni tar en EL eller en UJ. Det är ju samma typ av vagn och jag tror båda är riktigt bra. Däremot är det väl alltid roligt med en splitterny vagn, som det dessutom är garanti på ifall något skulle tjorva/gå sönder. Ni får helt enkelt välja efter utseendet tror jag, den som tilltalar er mest!
Om du undrar något specifikt om EL twin cangaroo så svarar jag gärna!
Kan tillgägga att jag inte skulle köpa vare sig en EL twin cangaroo eller UJ om vi skulle få en till baby och var i behov av syskonvagn igen. Då skulle jag nog satsa på en Teutonia spirit S3 syskonmodellen eller vad de nu heter, som har samma tanke med "svängbara hjul" framtil men ändå går att ha både framåt- och bakåtvänd.