• Lilla skruttis

Nån som färgat från blond till mörk? Behöver snabbt svar, tack!

Har varit så sugen på att färga håret mörkbrunt jättelänge nu men vågar inte ta steget... har några frågor...

Hur blir det med utväxten, måste man hålla på och färga den ofta då? det måste ju synas rätt tydligt när man är ljus i vanliga fall... är mörkblond...har långt hår.. Har färgat underhåret mörkt i flera år men börjar tröttna på det nu..

Kan man färga utväxten själv eller är det svårt att få det bra?

Om man skulle tröttna efter ett tag eller ångra sig är det då svårt att få tillbaka sin valiga färg?

Tacksam för snabba svar...klipptid på fredag

• Svar på tråden Nån som färgat från blond till mörk? Behöver snabbt svar, tack!
  • varfördåför

jag färgar iof alltid hemma, men jag kan ju säga som så att är du blond och färgar mörk så blir det utväxt och du bör färgapåden en ggn i månaden iaf om det ska se bra ut.

jag är ljusblond egentligen men har haft svart hår i 10år ung. jag kommer nog aldrig att ha någon annan hårfärg

be för att allt ska gå bra för min söta vän!
  • garin

Jag säger som så att det är lättare att färga sitt hår mörkt själv hemma än att blondera det. Men tycker att första gången ska du färga det mörkt hos en frisör! Annars blir det lätt "äckliga" skiftningar i håret särskilt om du har väldigt blonderat hår från början, det har mkt svårt att ta till sig färgen och kvar blir en grågrön dassig färg. Men sen när du väl är "igång" med ditt mörka hår så är det ju skitlätt att slänga i lite mörk färg i utväxten själv, typ var 4:e vecka som ovan föreslagits...
    Om du vill bli blond igen sen så går det givetvis, men är du väldigt mörk så tycker jag att du ska slinga det ljusare successivt (annars blir det som mitt - otroligt slitet och en tredjedel så tjockt som det en gång var... )

Svar på tråden Nån som färgat från blond till mörk? Behöver snabbt svar, tack!