• laya

Får ditt barn äta frukost framför tv:n?

Min dotter är otroligt dålig på att äta frukost. Tar kanske ett par tuggor på smörgåsen och sen är det bra.

I morse ville hon att vi skulle äta framför tv:n och jag gick med på det. Hon åt en hel smörgås och drack ett glas mjölk. Jag blev väldigt nöjd över att hon åt, men frågan är om jag gjorde rätt. Kanske var dumt att gå med på det, men är det inte viktigast att hon äter och inte vart hon äter?

Får ditt barn äta frukost framför tv:n?

• Svar på tråden Får ditt barn äta frukost framför tv:n?
  • AnneSophie

Jadå. Det viktiga är att dom äter (tycker jag).

« Vem har stulit min signatur? »
  • Skrik och Panik

Ja det får han faktiskt. Gör det ofta, själv tar jag hand om hans syrra då och packar hans väska o tar fram kläder osv medans

• Meus Veritas

O glömde skriva att min son äter väldigt dåligt vissa måltider, men oxå verkar äta bättre framför tv:n.....hmmmm

• lovemyboys

Spelar väl ingen större roll kan jag tycka...men det ska även gå att äta utan tv.n åxå ibland...Flört

Mamma till Linus å Oscar...fru till Kent-Olof!!!
  • linjes

Ja självklart,lunch och middag däremot skall intas vid middagsbordet

Frukost är ju lite mys med tända ljus o just nu julkalendern på tv

• La Lola

Ja.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Miss Lau

Nej, mina barn får inte ens titta på TV på morgonen. Äter frukost gör vi i lugn och ro tillsammans i köket.

• Birgitta2

Nix, det fick de inte, och har aldrig gjort det som vuxna heller. Vi har helt enkelt tagit det lugnt vid frukostbordet och pratat och donat. Det har funkat bra. Min ingen av mina barn har varit det minsta svårätna (heter det så???). De har tryckt i sig det mesta vad de behöver äta i matväg.

• Linnselusan

Mina barn äter framför tv:n, tycker inte det är några konstigheter. Middag & kvällsmat äter vi tillsammans i köket=)

Svar på tråden Får ditt barn äta frukost framför tv:n?