• längtar hoppas

Bristningar = synliga blodådror?

Har fått väldigt tydliga blodådror (blå/gröna) på sidorna av magen & undrar nu om detta är början till bristningar eller möjligen redan bristningar? Har inte haft så här tidigare då var det enbart på brösten.
    Så min fråga är om detta är bristningar?

• Svar på tråden Bristningar = synliga blodådror?
  • ToKar

Det låter som bristningar. De brukar vara röda eller lilaaktiga i början, men sen bleknar dem och ser ut som "ärr"...

• ToKar

Men om det är blodådror så ser man ju skillnad, för de blir ju mer synliga under grav och de syns inte lika mycket på "ytan". Det är ju liksom skinn över blodådrorna

• längtar hoppas

Tack för svaret! Ser ut som blodådrar men har aldrig så här framträdande, ser jätte läskigt ut! Eftersom bristningar väl brukar börja på sidorna så tänkte jag att det väl antagligen är det? Blir bristningar alltid som streck eller är de även typ "som maskar" så som blodådror?

• riotflickan

Mina blodådror på magen blir definitivt mer synliga ju större magen blir. Huden blir ju liksom lite genomskinlig när den töjs ut, tycker jag. Jag tror inte att det är samma sak som bristningar.

• längtar hoppas

Okej då kan jag kanske pusta ut, vore otroligt skönt om det inte är samma sak. Vill helst inte att alla dessa ska vara bristningar :) Tack för svaret!

• Tänkaren73

Jag har precis likadant som TS, alltså synliga blodkärl över hela magen (är i v 25). Jag har utgått från att det beror på att huden är förtunnad och utdragen och har faktiskt inte haft en tanke på att det skulle kunna vara bristningar, då huden i sig inte ser "skadad ut". Vore intressant att höra någon mer beskriva hur bristningar ser ut.

• ToKar

Tänkaren73 skrev 2008-12-17 16:12:09 följande:

Jag har precis likadant som TS, alltså synliga blodkärl över hela magen (är i v 25). Jag har utgått från att det beror på att huden är förtunnad och utdragen och har faktiskt inte haft en tanke på att det skulle kunna vara bristningar, då huden i sig inte ser "skadad ut". Vore intressant att höra någon mer beskriva hur bristningar ser ut.
    Typ som röda eller mörka ärr som bleknar med tiden. Om du söker i galleriet på magar i v40 så finns det nog en del med bristningar
Svar på tråden Bristningar = synliga blodådror?