• Mamma till Noelle och William

Ni med TVÅ ÅR mellan barnen, hur har ni gjort med vagn??

Hej!
    Vi ska ha vårt andra barn till sommaren (juni) och då har dottern precis hunnit fylla två år.
    Jag har barnvagnsproblem!!
    Min tanke är ju att köpa en syskonvagn, eftersom vi har hund och kommer att gå ut varje morgon. Stora tjejen ska även gå på dagis 15 h/v
    Ska man kanske köpa en billig liggvagn också? Om man ska till Öppna förskolan eller stan med bara bebisen, kan  väl bli lite bökigt att dra med sig en syskonvagn med bara ett barn i ??

Nu vill jag ha tips och råd från er som haft samma mellanrum mellan barnen...

Tack

www.noellesmamma.blogspot.com ღ ♥ Noelle ska bli storasyster! BF juni-09 ♥
  • Svar på tråden Ni med TVÅ ÅR mellan barnen, hur har ni gjort med vagn??
  • Theina

jag anser tvillingvagn som väldigt nödvändigt i det fallet faktiskt.. har du ingen liggvagn sen stora syskonet var liten? köp en billig på blocket kanske

Älskade Linnea 081005 & Bonus-Fia 07-2005
  • Birgitta2

Jag hade en liggvagn och satte en barnsits på den på fronten där tvååringen satt. När jag skaffade ny sittvagn till minstingen fick den då treåriga sonen gå. Syskonvagn hade jag inte ens en tanke på (fanns såna för 22 år sen?).

• Fru Indosaurie

Våran tjej fyllde 2 år 1,5 mån efter att lillebror föddes.
    Vi har ståbräda, skulle aldrig ha syskonvagn. Hon är hemma på heltid.

Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Theina

vi har 3 år mellan våra.. och vi var på vippen att köpa syskonvagn till storasyster.. vi gjorde inte det, och det hade såklart inte behövts.. men om vi får ett syskon till om 2 år så tänker jag köpa en ny (möjligtvis bättre begagnad) tvillingvagn.. men det är ju bara min åsikt

Älskade Linnea 081005 & Bonus-Fia 07-2005
  • Vakta

titta på Phil&ted. Vi har 2 år mellan våra och vi köpte en sådan. Ben är liten och smidig om man jämför med stora tvillingvagnar. sen har vi en liten vagn med ståbräda då våran stora tjej inte alltid vill sitta i vagn. men mest för att ha när man är ensam med lillkillen.

• LindaL1983

Väntar barn nr 2 i dagarna. Dottern fyllde 2 år igår. Vi skaffade syskonvagn, ser det som självklart val. I början var jag osäker som du. Men nu när vi står här är jag glad att vi inte tänkte annat för en 2 åring är liten och lite trtsig med
    Dessutom såg jag på ngt program att det är viktigt med syskonvan vid bara 2 år för att inte stora barnet ska känna sej utanför.
    I somras när dottern var mellan 18 och 20 månader ville hon aldrig åka vagn, men nu älskar hon det och inte ska hon behöva stå då...

Filippa December 06 Bebis December 08
  • Fru Indosaurie
    LindaL1983 skrev 2008-12-17 16:08:10 följande:
    Väntar barn nr 2 i dagarna. Dottern fyllde 2 år igår. Vi skaffade syskonvagn, ser det som självklart val. I början var jag osäker som du. Men nu när vi står här är jag glad att vi inte tänkte annat för en 2 åring är liten och lite trtsig med Dessutom såg jag på ngt program att det är viktigt med syskonvan vid bara 2 år för att inte stora barnet ska känna sej utanför. I somras när dottern var mellan 18 och 20 månader ville hon aldrig åka vagn, men nu älskar hon det och inte ska hon behöva stå då...
    Varför skulle barnet vara utanför för att det inte åker vagn? min dotter kan gå, annars står hon på ståbrädan och pratar med sin lillebror
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • TittiBoppe

Jag har inköpt en Phil och Teds Sport (inline buggie), kommer att ha ca 2 år mellan mina. Tror att det blir det bästa för vår familj. Använder den som singelvagn än så länge och när bebisen kommer så knäpper man på en syskonsits så kan båda åka. Den är lika liten som en singelvagn, man knäpper på syskonsitsen i olika kombinationer bara efter vad som passar för åldrarna man har på barnen. Kolla i denna tråden så finns det massa info.

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801.html

eller kolla på P&T hemsida

http://www.philandteds.com/

Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
  • lijepa

vi kommer inte köpa syskonvagn. tror iof att det finns tillfällen då den skulle vara otroligt användbar. vi har dessutom en tjej som älskar sin vagn. vi kommer istället låta barnen turas om om vagnen och ha den lill* i bärsjal då. så att storasyster inte känner sig utknuffad ur vagnen.

Svar på tråden Ni med TVÅ ÅR mellan barnen, hur har ni gjort med vagn??