• Anonym (orolig)

Stånd hos läkare

Skulle behöva gå och göra en grundkoll hos läkare då jag aldrig har gjort det. Känner som en knuta på ena sidan i pungen och är lite smått orolig för vad det är. Men är LIVRÄDD för att gå dit. Så rädd för att få stånd, då jag lätt får det.

Någon här som jobbar som urolog eller liknande som kan säga hur vanligt det är? Eller någon kille som fått stånd vid en sån undersökning? Har sån ångest över detta men borde verkligen kolla upp mig. Vad kan man göra för att förhindra ett stånd i en sån situation?

Vad görs vid en "grundundersökning" av snoppen, pungen?

• Svar på tråden Stånd hos läkare
  • Polargirl

Du kan alltid onanera strax innan du ska dit?

Men du... den som undersöker dig är nog van att det blir viss resning därnere vid undersökning. Det är ju inget konstigt med det heller, så de bryr sig nog inte.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Anonym (orolig)

fast samtidigt känns det som om det kommer inte hjälpa.. om jag skulle göra det så skulle det iaf ta minst 10 min för mig att ta mig dit och gå in till läkaren och då skulle det vara "lätt" att få stånd igen. Sen kanske läkaren ser att jag har kommit också.. usch..

Men är det verkligen så vanligt? Känns som om jag har extremt lätt för att få stånd.

• Anonym

Gör ett klamydiatest när du ändå är där. Du kommer inte få stånd av det, jag lovar.

• Skusan

Anonym skrev 2008-12-17 19:54:23 följande:

Gör ett klamydiatest när du ändå är där. Du kommer inte få stånd av det, jag lovar.
    Numera är det ett urinprov för herrar, dumt med onödig skrämselprooaganda...