• Lilla Oliv

Vad hjälper mot halsbränna?

Måste bara fråga om någon vet...
    Hjälper det att äta något, om man har halsbränna, eller förvärras det?

(Jag har tabletter hemma och dom vet jag hjälper.)
    Jag har halsbränna nu och är så hungrig, kommer det bara förvärras om jag äter nåt?

Nån som vet?

• Svar på tråden Vad hjälper mot halsbränna?
  • thissan

Tyvärr är nog risken att det förvärras väldigt stor.

• Lilla Oliv

thissan skrev 2008-12-17 20:20:44 följande:

Tyvärr är nog risken att det förvärras väldigt stor.
    Attans.. men man kanske måste bita i det sura äpplet och ta en tablett efteråt helt enkelt..
  • kodoktorn

Jag tycker att det blir bättre att äta nåt lite, men det är ju strax tillbaka igen och det blir värre hela tiden. Losec och Omeprazol är suveränt om det inte funkar med lite mildare varianter.

• solskina

varför är du emot tabletterna?
    Jag brukar dricka ett glas mjölk, om det är bra vet jag inte men det lindrar.

• Lilla Oliv

solskina skrev 2008-12-17 20:27:11 följande:

varför är du emot tabletterna?Jag brukar dricka ett glas mjölk, om det är bra vet jag inte men det lindrar.
    För att dom är så fruktansvärt äckliga! =) Råkade köpa fel sort och klarar inte av konsistensen på dom. Skulle köpa Novalucol, men köpte novaluzid..Asäckliga!
  • MINA GOA BARN

Pepcis Duo är en tuggtablett som funkar snabbt och bra. Jag är känslig mot smaker o konsistenser, men denna klarar jag.

• Summer80

När jag var gravid och hade halsbränna tog jag Rennie för de är dessutom goda;) I övrigt upplevde jag lindring om jag drack mineralvatten eller åt knäckebröd.

• Sixth of june

det du skall göra vid halsbränna/sura uppstötningar är att om du ej vill äta tabletter och dylikt så ska du tugga på knäckebröd då detta suger upp magsyran och gör så att besvären minskar. ett annat tips är bikarbonat som finns i vilken kryddhylla som helst. en tesked och ett glasvatten vid behov. funkar med en gång! lycka till..

Svar på tråden Vad hjälper mot halsbränna?