Tallrik med sugpropp?
Någon som vet om det finns tallrikar att köpa (och vart)med typ sumpropp el ngt annat som man kan sätta fast i bordet? Är ordentligt trött på att torka mat överallt när min 1-åring har ätit.
Någon som vet om det finns tallrikar att köpa (och vart)med typ sumpropp el ngt annat som man kan sätta fast i bordet? Är ordentligt trött på att torka mat överallt när min 1-åring har ätit.
Jag har köpt tallrik med sugpropp på Barnens Hus.
Funkar den bra?
jag har elsa beskows och de funkar ej.
Babyproffsen, toppenbra, den är lite som ett underlägg som man kan suga fast tallriken på, jättepraktisk.
Finns vanliga enkla, men helt ok, på ICA för ca 50 kr, inkl två bestick!
*Å tack! Då ska jag ut o kolla. Har tänkt på det varje måltid, men sen glömmer jag bort det. Men nu ska jag ta tag det här...
Alla sugproppstallrikar jag har testat är värdelösa. Om problemet är att de glider runt kan man lägga en fuktig Wettextrasa under. Är de för lätta att välta så har jag helt enkelt fått hålla i den.
Så om någon kan tipsa om en som funkar så blir jag störtlycklig!
Samma problem här; de funkar inte, har testat flera.
Jag har Baby Björns. Det är väl ingen sugpropp direkt, utan mer som en gummilist undertill och tallriken är formad så det ska vara svårt att få grepp om den.
Den funkar rätt bra, alltså den glider inte alls, eller glider inte runt lika lätt (beroende på vilket underlag man ställer den på). Och t o m jag har lite svårt ibland om den är kladdig att få ett bra grepp om den.
Tycker den har underlättat våra måltider!
jag har provat flera.. fick tips här om att lundmyrs skulle sitta bra, nog satt den bättre än många andra, men då gör barnen det till en sport att få loss den ändå och båda har lyckats och då flyger maten än mer :S
Jag har Elsa Beskows och den fungerar super (djuptallriken). Ibland får man nästan inte loss den från bordet!
den som sitter bäst (har provat massor av dåliga..) är Lundmyrs tycker jag.
Ideen är god men jag tycker inte heller att
dom funkar.
Hade en till våran tös och hon fick
loss den...