• Vanilj

Nån som har en annorlunda ide på doppresent tille en pojke

Jag vill inte köpa en dop present som alla andra köper. Vad kan man då köpa?

Det är en pojke och han är ett år ca.

(inga reg skyltar till barnvagnen,Tack )

Tack på förhand!

• Svar på tråden Nån som har en annorlunda ide på doppresent tille en pojke
  • Pico

Jag har samma problem. Satt och grubblade hela kvällen igår. Men jag kom på att jag skulle göra en egen doppresent. Jag gillar att måla och fick en idé till en tavla med en ängel på. Det ska symbolisera hans skyddsängel som ska följa honom genom livet. Jag ville inte ge något som han "växer" ur på några månader och något som är personligt för honom.
    Så nu ska jag plocka fram penslarna.
    Lycka till!

• Gissen76

Min lille son döptes förrra lördagen, han fick en bit regnskog 1852 m2 i Costa Rica annorlunda och kul present. Inramat och jätte fint!

• ahlcec

Mitt ganska enahanda tips är att köpa en bok. Du kan ju tex gå på antikvariat och köpa en förstaupplaga av nån Beskowsaga tex, fast de är säkert sviiindyra. Men liksom, det kommer han ju garanterat inte att få av någon annan.
    Andra tips jag läst i nån tidning är att köpa ett vin som ska lagras, ett vårdträd (heter det så?) att plantera som ska symbolisera honom eller typ.

• Sagoprinsessan

Ett fruktträd ( om föräldrarna bor me tomt) eller ett årgångsvin att spara till tex studenten =)

• Lizza

skrinda!!!jätteuppskattat!! gav det til brorsan twins, tyvärr har själv inet fått det

• Micaela

Vi köpte en personlig bog till min kompis son när han döptes, från www.sagoborgen.se. Det var väldigt uppskattat.

• annika5064

Joel fick en fotbollsmundering (Blåvitt!) med texten Joel 04 bak på ryggen! Jättekul present om idrottsintresse finns i familjen förstås...

Svar på tråden Nån som har en annorlunda ide på doppresent tille en pojke