pocketblöjor kontra allt-i-ett-blöjor?
Vi har äntligen kommit igång med att använda tygblöjor igen till Mika 10 månader. Vi gjorde det i början , men kom av oss i och med att vi flyttade. Nu har hon varit dålig i magen (diarré) och därför blivit irriterad i underlivet, så vi började med tygblöjor igen för att minska irritationen. Det verkar funka.
Men, vi har bara vikblöjor hemma, och jag skulle vilja ha ett lite enklare alternativ. Har tittat på pocketblöjor och allt-i-ett-blöjor, ch undrar va ni tycker om dem. Vad är egentligen fördelen med pocketblöjor t.ex.? De verkar ju vara som allt-i-ett-blöjor men i två delar så att säga. Man kan ju variera inlägget i och för sig, men i swaddlebees allt-i-ett-blöjor kan man ju också ha ett extrainlägg, så det borde väl bli enklare ändå? Jag undrar också om någon av er möjligen använder swaddlebees pocketblöjor. De har visst bytt från fleece till velour i sina blöjor, och jag har hittat utförsäljning av fleece-typen. Någon som vet om det är någon större skillnad mellan dem i praktiken? Det står att swaddlebees pocketblöjor ska bytas varje 1 1/2 - 2 timmar. Vet inte om det är jag som ärovanligt lat, men måste man verkligen byta så ofta? Vad är er erfarenhet?
Många frågor, men jag känner mig entusiastisk att börja med det här nu. Jättekul om någon vill svara!