• Mimmicry

Hur länge har man vattkoppor?

Jag förmodar att min dotter kommer få vattkoppor eftersom hela hennes avdelning på dagis har det nu.
    Men hur lång tid tar det innan det bryter ut, och hur länge är man sjuk sen?

Om det bryter ut i dag kan hon vara frisk till jul då?

• Svar på tråden Hur länge har man vattkoppor?
  • Pysen

Det kan hålla i sig ca 2-3 veckor....

Om hon är smittad tar det ca 10-14 dagar innan det bryter ut...

• luzorsus

det är ju som mest smittsamt dagarna innan det kommer koppor och ca 5 dagar efter det brytit ut..

• ludenben

1,5 vecka hade min son och han hade MYCKET koppor...

• mandelblomma

sällan mer än fem till 7 dagar faktiskt...och inkubationstiden är 14-21 dagar :)

• Mimmicry

Kan hon vara frisk när jag lägger henne på kvällen och sen på morgonen vara alldeles prickig?
    Eller kommer det gradvis?

Än har det inte kommit några prickar så jag hoppas att vi klarar julen.

• bubbelmaja

Tror det blev 10 dagar för sonen. Han fick nya koppor i ca en vecka. han hade såååå mycket. Dottern hade massor, men läkte lite snabbare, ca 7 dagar tror jag.

• Linastrumpan

Min dotter har nyss haft det. Tog 3v innan hon blev sjuk. Nya koppor kom de tre första dagarna och hon hade blåsor i 7dagar innan alla var skorpor och hon då kunde räknas som "frisk"

Min dotter hade 1blåsa i pannan på kvällen (som inte var röd) och den såg inte riktigt ut som en vattkoppa men på morgonen var hon en prickigkorv De kommer ganska snabbt när de väl kommer.

Svar på tråden Hur länge har man vattkoppor?