• Anonym

Kan man skicka pengar till en person anonymt?

Skulle vilja ge bort pengar till en person anonymt.
    Jag vet ju att man kan skicka i kuvert, men eftersom det rör sig om mer än 1000:- vågar jag inte skicka så.
    Det finns ju typ "utbetalningslappar" men då måste man ju skriva avsändare.
    Är anonym för den jag funderar på att ge pengar kanske finns här på FL.

• Svar på tråden Kan man skicka pengar till en person anonymt?
  • Anonym

Om du luskar reda på hans/hennes kontonummer så är det ju bara till att föra över pengar.

• Anonym (e)

tror du kan öppna ett konto i personens namn annonnymt å ge bort. Gjorde min mans farfar han ville inte att alla skulle veta att han hade mycket pengar så banken skickade bara ut uppgifter om att min man hade 75 tusen på ett konto hos dem... fick veta då han avled att det var han.

• Anonym

Men för jag över pengar från mitt konto, så står det ju avsändarkonto. Öppna konto vill jag inte eftersom det är en engångsförteelse. Tack för tips dock

• Anonym (Nilla)

Varför vill du skcika anonymt? jag skulle bli jätteglad om jag viste var penagarna komifrån samt att känna glädje att göra någon annan glad ... genom att tex få ett tack från dennne.. men men alla är vi olika.. lyckatill ts och lycko han/hon som får en summa pengar nu såhär års

• Småtokig
    Anonym skrev 2008-12-18 10:12:58 följande:
    Men för jag över pengar från mitt konto, så står det ju avsändarkonto. Öppna konto vill jag inte eftersom det är en engångsförteelse. Tack för tips dock
    Gå in på banken och sätt in dem den vägen. då står det bara att det skett en insättning. Nackdelen med att inte säga vem de är ifrån är om du vill att person skulle använt pengarna till något speciellt ex. en resa.
    ♥Albin 20070116 ♥
  • Anonym (e)

men står det inte bara avsändare om man vill? Min pappa skriver alltid från pappa å jag kan inte se vilket konto han använt... men e väl olika antar jag.

• Anonym

Fast det kan säkert banken hjälpa till att kolla upp.
    Anonym (e) skrev 2008-12-18 10:19:38 följande:

men står det inte bara avsändare om man vill? Min pappa skriver alltid från pappa å jag kan inte se vilket konto han använt... men e väl olika antar jag.
  • Anonym

Personen som jag vill skicka pengar till är en fd kompis, jag bröt med personen av orsaker jag inte vill gå in på här.
    Men långt tillbaka när vi hade väldigt dåligt ekonomiskt så hjälpte h*n oss, fast h*n själv hade det rätt så knapert.
    Har hört att personen forfarande har det knapert och vill därför gärna återgälda det nu när vår ekonomi är bra.
    Vill dock inte återuppta vänskapen och vill därför skicka anonymt.
    Något tack behöver jag inte.

• Anonym

Ska gå in på banken senare och kolla om det funkar.

• jenny b

kan väl skicka ett rekomnederat brev med pengarna i

• Mårrran

Kan du inte skicka rekomenderat då? Det brukar man ju göra när det är större värde på det man skickar.

www.tsundahl.blogg.se AAASSS HOOOLE
  • Anonym

Måste man inte skriva avsändare när man skickar rekomenderat? Ska kolla det! Tack för hjälpen alla
    Ska dra och handla julklappar nu, men tittar in senare i kväll1

• Anonym

Har forfarande inte varit på banken, ska försöka hinna med senare i dag......

Svar på tråden Kan man skicka pengar till en person anonymt?