• Dianka

Han drar sig i snoppen!!!!

hej hej!

Oliver 7 månader, har börjat dra sig i snoppen så fort blöjan åker av, och han drar riktigt hårt så det måste ju göra ont(enligt pappa som inte klarar av att se denna självtortyr )

Undrar, är det vanligt, har han liksom upptäckt den?
    Eller kanske kliar den och i så fall, varför kan en snopp klia på de små?

• Svar på tråden Han drar sig i snoppen!!!!
  • Titti och mini

Min kille på 7,5 mån gör likadant, jag tror dock inte det gör ont. Tror han upptäckt att det är ngt att hålla i där o allt som går att hålla o dra i ska man ju göra det med

• Mickis74

hehe.....fullt normalt. Alla små pojkar upptäcker att dom har nått som sitter där och det är jättespännande.

Dessutom är det bara bra att han drar lite i den......det gör att dom inte får för trång förhud.

• Lovasraramamma

Lova drar sej i musen....jo de e sant....mest som mindre vid blöjbyte.

• ahlcec

Ja, det är alldeles normalt. June hakar fast fingrarna i musen och drar så jag får ont nästan. Men hon tycks inte bry sig.

• Li78

min son drog också i snoppen så fort han såg den, mest i badet. Såklart barnet blir nyfiket när det upptäcker att det sticker ut något under magen. visst ser det ut att göra ont, men min son släppte inte heller taget förrän huden slank undan av sig själv. Tror det är en del av utvecklingen, om det skulle klia så skulle man säkert kunna se lite rådnad eller utslag på snoppen.

• Dianka

hahaha! okej vad skönt att höra! Funderade faktiskt på att byta ut våtservetter ett tag

• ebbe

Sonen började dra sig i snoppen vid 5 månader ungefär.. Jag antar att de hittar den och drar och att det inte gör ont, för då gissar jag påatt de slutat.

• Maggis

Melker började i 7 månadersåldern och håller fortfarande på (han är 2 år nu). Jag tycker det ser förfärligt ont ut men han verkar gilla det.
    Annars hade han nog inte fortsatt.

• solrosblad
    Han har hittat sin kompis och den kommer han att dra i så länge han lever, inget att oroa sig för
  • Fru Larzzon

Haha så gör David också
    När jag säger åt honom att släppa den så skrattar han bara

• Tiff

Hos mig är det tvärtom. Min lille pojk verkar rädd för den. När vi badar så tittar han ner och får syn på den , då tar han tag i den och drar lite men börjar att gråta i stället. Han tror nog att det är ngt fel. Är detta normalt eller? Det kanske är olika...

• Dianka

tiff - han kanske gråter för att den inte går att ta loss

• sorba

Min lilla älsklling (7,5 månader) drar också i den så fort blöjorna åker av! Vi skrattar gott åt honom!

• Fisen

Tror jag det, att de är nyfikna. Största delen av tiden har de ju blöjor på sig, så det gäller att passa på och dra lite medan blöjan är av!

• solrosen23

Go som är 11mån upptäckte snoppen vid 7-8mån och drar ochså iden när ingen blöja är på.
    Han ser mest fördesam ut och barn är ju barn.

• bodica

Solrosblad, så sant så sant!

Svar på tråden Han drar sig i snoppen!!!!