• Dalias mamma

Få bort dålig luft inne

Två problem. Har varit lite dum i veckan och rökt inomhus när dottern varit hos pappa. Hur får jag lämpligast bort lukten nu innan lördag?

Andra är att det alltid är väldigt torr luft inne, känns som att det är väldigt dammigt hela tiden. Hur ändrar man på det? Hur ofta dammar och dammsuger ni?

• Svar på tråden Få bort dålig luft inne
  • Elsie76

Det ska tydligen finnas nån bra spray på Claes Ohlsson, tror den heter Yocoair, som trollar bort lukter. Annars, vädra som en galning och tänd luktljus.

Vet inte hur man får bort torr luft. Jag brukar dammsuga två gånger i veckan.

• Dalias mamma

Jag storstädar en gång i veckan och däremellan dammsuger vid behov men man kanske skulle göra det 2-3 gånger i veckan, dammsuga alltså, för det där "vid behov" är nog inte så ofta som jag inbillar mig :)

• romani princess

Jag vädrar genom lägenheten ordentligt en gång per dag, samt att vi har en inomhusfontän som ju gör luften fuktigare. Sen så städar jag noga, dammsuger varje dag o dammar lite varje dag också.

• Dalias mamma

Vad är det för fontän, finns det små sådana?

• romani princess
    Dalias mamma skrev 2008-12-18 13:16:15 följande:
    Vad är det för fontän, finns det små sådana?
    finns ju massa olika, vi har en som heter Avalon, som gör en slags "dimma".
  • romani princess

annars kan du bara hälla upp vatten i en skol o ställa på fönsterbrädan ovanför elementet så avdunstar det o fuktar luften. Du kan också duscha blommor med blomspruta osv.

• Dalias mamma

Tack så mycket, ska prova det =)

• halloj77

Min mamma ställde små glas med ättika här och var och enligt henne så tog det bort röklukten.

• Ardnas86

Ättika funkar för lukten. Sen finns de ju såna luftfuktare eller vad dom heter. Men tror själv på att skålar med vatten ovanför elementen funkar lika bra.

• Dalias mamma

Har luftat lägenheten varje dag nu och tagit en svängom med dammsugaren varannan dag, känns mycket fräschare här inne nu

Svar på tråden Få bort dålig luft inne