Har han kommit över sitt ex, vad tro ni?
Min sambo och hans ex har barn tillsammans och har vart tillsammans i många år. Har dock vart separerade flera gånger och tjafsat mycket i sitt förhållande. Första gången de var separerade (pga hennes otrohet)var jag och min sambo tillsammans. Då sade han att han äcklades av henne och var färdig med henne. Ca ett år efter att han och jag gjort slut blev han tillsammans med sitt ex igen. Han hävdade att det ENBART var för barnens skull. De skaffade ett barn till och levde av och till tillsammans i ytterligare några år tills de separerade.
Min sambo levde som singel i 1,5 år och dejtade oseriöst lite tjejer. Hans ex levde singel och strulade runt tills hon träffade en ny man som hon skaffade barn med. Min sambo sökte upp mig och vi började umgås som vänner igen, efter att inte haft kontakt på ca 8 år. Han förklarade att han ångrade inte sitt yngsta barn men ångrar allt annat, att han gick tilbaks till sitt ex för många år sedan. Att han ångrat det många ggr under årens lopp och tänkt på mig. Vi blev ett par igen.
Nu har vi hus och ett barn på väg. Vet inte om det är hormonerna, men jag har börjat fundera på om han verkligen är ärlig mot mig och mot sig själv vad gäller känslorna för hans ex. Vad tror ni?
Hur kan man skaffa ett till barn med någon man inte älskar? Han hävdar att det yngsta barnet skaffade han för att han ändå var tillsammans med henne och det skulle vara kul med ett syskon till sitt äldre barn....
Han tror på allt hans ex säger, trots att han gång på gång får bevis på att hon ljuger och är elak mot honom.
Ber hon honom om något så gör han det, han står fortfarande på hennes lån, som hon betalar till honom för att istället stå för lånen själv. Ber hon honom hämta barnen är han beredd att sätta sig i bilen och köra och hämta dem utan körkort (trots att jag erbjudit mig att jag kan hämta dem tillsammans med honom om han bara väntar tills jag slutat jobbet).
Han har berättat att han ignorerat åtaliga "friendrequests" från sitt ex på facebook. Men sedan ser jag i datan att han sökt på hennes namn. Han förklarade att han bara skulle kolla vilka hon kände, om det var någon av hans kompisar.
Han säger att han försöker hålla sig på god kant med exet för annars använder hon barnen (det vet jag!). Vad tror ni? Har han fortfarande känslor för sitt ex?