• lyckligmamma

Recept på god kyckling wook med nudlar?

Nån?

• Svar på tråden Recept på god kyckling wook med nudlar?
  • Hella78

jag gar ett jätte gott du steker kyckling file har i cocos i burk kokos mjölk o ca 2 tsk röd curry pasta låt koka en stund ha i en liten burt annanasringar delade i bitar o låt koka en liten stund till.

till det har du wok

jag har en burk wok grönsaker o en burk bambuskott steker det med en klyfta vitlök i en wok panna med en burk champinjoner.
    kan även ha i vitkol.

koka upp ett paket äggnudlar som jag tömer av o sedan har i woken o häer på lite olja o rör runt jätte gott
    blev ingen bra beskrivning men hoppas du får ut något av det

• wihoo

Stek kyckling i kuber, och wook grönsaker.
    Koka nudlar.

Ha i cocosmjölk och en thaikrydd påse i pannan med kycklingen o grönsakerna, häll sedan över nudlarna. Eller så blandar du det i någon större skål/form.

Smaskigt!

• Lilla Oliv

Jag gör såhär:

Stek tunna kycklingbitar i vitlök och lite soja. Så att de får lite färg.
    Woka med färsk broccoli, böngroddar, morotsstavar, champinjoner, vårlök/purjolök. Eller annat gott du gillar i din wok.
    Sen kokar jag platta risnudlar under tiden det andra wokas.
    Sen häller man på en påse med "blue dragons woksås - hoi sin, garlic" på det wokade och tillsätt nudlarna sist. Rör ihop allt i wokpannan..

Om man inte har blue dragon såsen så kan man köra ner lite hoi sin sås och soja och lite ostronsås.

Blir suuupergott!!

• lyckligmamma

Tack alla, ska spara till fler gånger

• Anna M

jag kör mina snabba wook ibland.
    kryddiga korvar
    wokgrönsaker
    mrs chengs färdiga grytbas: red curry.

Stek på blanda, och servera med nudlar... Gott, snabbt o enkelt!

• Anna M

men oj,, såg nu att du ville ha kycklingwooks recept.. hehe. Byt ut korven mot kyckling i så fall ;)
    Tyckte det såg så tjatigt ut med alla kyckling recept, därför tipsade jag om korven.. haha, missade hela poängen!

Svar på tråden Recept på god kyckling wook med nudlar?