Recept på god kyckling wook med nudlar?
Nån?
Nån?
jag gar ett jätte gott du steker kyckling file har i cocos i burk kokos mjölk o ca 2 tsk röd curry pasta låt koka en stund ha i en liten burt annanasringar delade i bitar o låt koka en liten stund till.
till det har du wok
jag har en burk wok grönsaker o en burk bambuskott steker det med en klyfta vitlök i en wok panna med en burk champinjoner.
kan även ha i vitkol.
koka upp ett paket äggnudlar som jag tömer av o sedan har i woken o häer på lite olja o rör runt jätte gott
blev ingen bra beskrivning men hoppas du får ut något av det
Tack
Denna kycklingwok kan jag rekommendera, den är så god.
hallonblabar.blogspot.com/2008/12/kycklingwok-i-stsur-ss.html
Stek kyckling i kuber, och wook grönsaker.
Koka nudlar.
Ha i cocosmjölk och en thaikrydd påse i pannan med kycklingen o grönsakerna, häll sedan över nudlarna. Eller så blandar du det i någon större skål/form.
Smaskigt!
Jag brukar göra en wok med minimajs, bambuskott, vattenkastanjer, vanlig wokmix och jalapeno! blir supergott!
Recept + bild här :
kryddburken.wordpress.com/2007/04/13/kycklingwok-med-aggnudlar/
Jag gör såhär:
Stek tunna kycklingbitar i vitlök och lite soja. Så att de får lite färg.
Woka med färsk broccoli, böngroddar, morotsstavar, champinjoner, vårlök/purjolök. Eller annat gott du gillar i din wok.
Sen kokar jag platta risnudlar under tiden det andra wokas.
Sen häller man på en påse med "blue dragons woksås - hoi sin, garlic" på det wokade och tillsätt nudlarna sist. Rör ihop allt i wokpannan..
Om man inte har blue dragon såsen så kan man köra ner lite hoi sin sås och soja och lite ostronsås.
Blir suuupergott!!
Tack alla, ska spara till fler gånger
jag kör mina snabba wook ibland.
kryddiga korvar
wokgrönsaker
mrs chengs färdiga grytbas: red curry.
Stek på blanda, och servera med nudlar... Gott, snabbt o enkelt!
men oj,, såg nu att du ville ha kycklingwooks recept.. hehe. Byt ut korven mot kyckling i så fall ;)
Tyckte det såg så tjatigt ut med alla kyckling recept, därför tipsade jag om korven.. haha, missade hela poängen!