• Moniqe1979

vart köpa pannkaksspade?

Har med ljus och lyckta letat i flera veckor nu precis överallt jag kan komma på efter en "gammalhederlig pannkakspade" är en tunn smidig metall spade lika tunn som en kniv inga hål i och rundad topp suverän när man skall vända pannkakaor eller bre grädde på tårtan nån som vet vad jag menar och vart en sådan finns att köpa?

• Svar på tråden vart köpa pannkaksspade?
  • Hoppetossan 79

Vet inte vad du menar men jag har en favorit från ikea tror jag den är som funkar super till pankakor men den är nog kass till att bre grädde med för den har "hål" i.

• Tecken

Vi har två olika; en för pannkakor - den är lite smalare än en vanlig stekspade och så en vanlig stekspade (märke Skeppshult?). Inhandlade på ICA Maxi, för många år sedan.

Ska jag bre grädde på en tårta så använder jag mig av ett tredje "verktyg": lilleman alt. slickepott.

• Kaprifolen

Är det en palett du menar?

• mandolin76

Har precis som du letat, i flera år faktiskt. Tror inte att de finns längre man får nog börja leta på loppis. IKEA har ngot liknande men den är för tjock och belagd med silikon.

• Moniqe1979

har sett ikeas variant men den "duger inte" men har rätt form dock alldeles för "tjock" skall vara i bara metall antar att loppis är nästa steg har letat på ica maxi, coop, hemköp, vi, duka, cervera rusta, claesolsson, ÖB, jula samt verner&verner sistnämnda hade faktiskt en men för 675:- vilket INTE är ett alternativ.

kaprifolen palett är inte det något mana har när man målar?

• Moniqe1979

Tecken

Tecken skrev 2008-12-18 17:23:27 följande:
    Jodå, visst finns de! Googlade lite, det här typ en sån vi har till pannkakor: www.axelskitchen.com/se/art/stekspade-877.php Och det här en stekspade: www.axelskitchen.com/se/art/stekspade-876.php
    PUSS PUSS PUSS och kram första länken är precis en sån jag letat efter visserligen ser handtaget lite annorlunda ut mot vad jag tänkt mig (den mamma har) men oooh vad glad jag blir!
  • Nina1982
    Moniqe1979 skrev 2008-12-18 17:26:56 följande:
    har sett ikeas variant men den "duger inte" men har rätt form dock alldeles för "tjock" skall vara i bara metall antar att loppis är nästa steg har letat på ica maxi, coop, hemköp, vi, duka, cervera rusta, claesolsson, ÖB, jula samt verner&verner sistnämnda hade faktiskt en men för 675:- vilket INTE är ett alternativ.kaprifolen palett är inte det något mana har när man målar?
    Fast det kallas palett i bagerier =)
    Iallafall sa vi det när jag läste bageri/konditori i gymnasiet. Jag vet vad du menar, men har faktiskt inte sett nån sån på länge, köpte en på nån affär men den var i plast o så var den ojämn i kanterna alltså olika tjocka snedskurna jättekonstigt...
  • Tecken
    Svar på #8
    Det var så lite så Funderar nästan på att köpa en till själv.
  • Moniqe1979

Tecken skrev 2008-12-18 17:32:57 följande:

Svar på #8Det var så lite så Funderar nästan på att köpa en till själv.
    har beställt 2 st nu mamma skall få en ny i julklapp *hihi* hennes är jätte sliten gammal med sladdrigt trä handtag hon förtjänar en ny och fin nu hennes har funnits med i alla år jag kan minnas iallafall
  • Kaprifolen

Moniqe1979 skrev 2008-12-18 17:26:56 följande:

har sett ikeas variant men den "duger inte" men har rätt form dock alldeles för "tjock" skall vara i bara metall antar att loppis är nästa steg har letat på ica maxi, coop, hemköp, vi, duka, cervera rusta, claesolsson, ÖB, jula samt verner&verner sistnämnda hade faktiskt en men för 675:- vilket INTE är ett alternativ.kaprifolen palett är inte det något mana har när man målar?
    Ja och nej, man har även paletter i köket.
  • Kaprifolen

Kolla Verner och Verner, om det är en palett du menar.

• Moniqe1979
    Svar på #15
    verner & verner hade en sån spade kostade 675:- märke global inte nått alternativ att betala de summorna fick dock en bra länk högre upp i tråden så hittat nu tack ändå
Svar på tråden vart köpa pannkaksspade?