• salsajenny

"Klister-tapet"???

Finns det nåt som är ett slags mellanting mellan klistermärke och tapet? Förstår ni hur jag menar när jag skriver så?
     Vi har en skitful garderobsdörr i laminat, som inte går att måla, och vi vill göra nåt roligare med den, Man kan väl inte tapetsera den emd vanligt tapetklister, antar jag.
     Min man hade för sig att det ska finnas nåt som man kan klistra på lite mindre ytor (inte en hel vägg då)...

Är han helt ute och reser, eller finns det nåt som liknar det jag beskriver?

• Svar på tråden "Klister-tapet"???
  • lovemyboys

Det finns ju en slags film, mönstrad /enfärgad som är ca 50 cm bred man kan köpa som fäster på det mesta!!
    Köpte min där det säljs tapeter å färg.Skrattande

Familjen KALOW....min alles egen..
  • salsajenny
    lovemyboys skrev 2008-12-18 18:33:04 följande:
    Det finns ju en slags film, mönstrad /enfärgad som är ca 50 cm bred man kan köpa som fäster på det mesta!!Köpte min där det säljs tapeter å färg.
    tack! vet du vad det kallas?
  • lovemyboys

Nää, det vet ja ju inte då.....men det ligger på rulle och man får köpa per meter.....
    typ sån film man kan sätta på fönster du vet...för att få mindre insyn...

Du menar om du kan söka på nätet kanske...jag ska kolla..återkommerFlört

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Hujeda

Prata med en måleributik om det, där får du säkert bra info.

• Kaydina

Det går att tapetsera med tapetlim på laminat och annat sånt plasttjafs Jag har gjort det flera ggr och brukar rugga upp ytan lite med sandpapper och sen använda vävlim eller våtrumslim.

• salsajenny
    EKJ76 skrev 2008-12-19 18:51:08 följande:
    Varför skulle den inte gå att måla?
    fråga min make, han var benhård på den punkten, man måste måla hundratals ggr säger han, annars sitter inte färgen, och den ska tydligen vara svår att få att fästa...?jag tyckte man kunde svabba på lite vit färg när man ändå målade väggarna vita i samma rum, men icke...?
    Kaydina skrev 2008-12-19 18:50:51 följande:
    Det går att tapetsera med tapetlim på laminat och annat sånt plasttjafs Jag har gjort det flera ggr och brukar rugga upp ytan lite med sandpapper och sen använda vävlim eller våtrumslim.
    vad bra, då ska jag framföra detta, igen, jag sa att vi kunde göra så, men han var tveksam...haha....
  • Cornellia
    salsajenny skrev 2008-12-19 20:09:56 följande:
    shit vilka priser!!! Då är det billigare att köpa en helt ny garderob. Eller två....haha...
    Fast inte lika snyggt
  • Rigmor Mortis

salsajenny skrev 2008-12-19 20:08:36 följande:

fråga min make, han var benhård på den punkten, man måste måla hundratals ggr säger han, annars sitter inte färgen, och den ska tydligen vara svår att få att fästa...?
    Med en bra häftgrund fäster färgen lätt. Sen håller den inte för riktigt vad som helst (det är t.ex. inte att rekommendera att måla laminatgolv), men en garderobsdörr utsätts inte för något större slitage Färghandeln har stenkoll på vilka sorters färg som ska användas var.
  • inze
    EKJ76 skrev 2008-12-19 20:33:32 följande:
    salsajenny skrev 2008-12-19 20:08:36 följande: Med en bra häftgrund fäster färgen lätt. Sen håller den inte för riktigt vad som helst (det är t.ex. inte att rekommendera att måla laminatgolv), men en garderobsdörr utsätts inte för något större slitage Färghandeln har stenkoll på vilka sorters färg som ska användas var.
    Precis. Man måste grunda med häftgrund först om du ska måla. Det går inte att bara måla direkt med vanlig färg:
    http://www.nordsjo.se/produkt.asp?Id=231
Svar på tråden "Klister-tapet"???