-
-
Svar på tråden Stämmer det att amerikaner har ytterskor på sig i sängen?(som det ser ut i amerkanska filmer och TV-serier)
-
Inte I sängen, men inomhus. Sen är det säkert många som lägger sig o vilar dagtid med skorna på. De tar ju inte av dem när de sitter i soffan o myser. Eller tja, det finns väl de som gör också, men många gör det inte.
-
ööh vaddå "hallå fotsvamp"!?! vad e igentligen grejen med att ha skor på sig dygnets alla vakna timmar??
-
Blir det inte väldigt skitigt inomhus då?Blå Flygare skrev 2008-12-18 20:23:58 följande:Inte I sängen, men inomhus. Sen är det säkert många som lägger sig o vilar dagtid med skorna på. De tar ju inte av dem när de sitter i soffan o myser. Eller tja, det finns väl de som gör också, men många gör det inte.
-
dom är väldigt konstiga egentligen, skor inomhus och heltäckningsmattor.
-
Det där är nog olika. Jag jobbade som au pair i USA en gång i tiden och familjen jag jobbade hos hade inte på sig skorna inomhus. Men många andra hade dock det... Väldigt vidrigt då de flesta hus dessutom hade heltäckningsmatta överallt. Jag tog alltid av mig skorna, jag kunde bara inte sitta och mysa i en soffa med skorna på
-
majo78 skrev 2008-12-19 06:30:30 följande:
Det där är nog olika. Jag jobbade som au pair i USA en gång i tiden och familjen jag jobbade hos hade inte på sig skorna inomhus. Men många andra hade dock det... Väldigt vidrigt då de flesta hus dessutom hade heltäckningsmatta överallt. Jag tog alltid av mig skorna, jag kunde bara inte sitta och mysa i en soffa med skorna påHur funkar det när man hånglar då, ingår det i uppgiften att ta av "hånglet" skorna också? -
Haha, mycket möjligt. Det är över 10 år sen jag hånglade i USA så det har jag glömtAndreas tjej skrev 2008-12-19 07:00:29 följande:majo78 skrev 2008-12-19 06:30:30 följande: Hur funkar det när man hånglar då, ingår det i uppgiften att ta av "hånglet" skorna också?
Undrar hur dom gör på de ställen i USA där dom har mer varierande årstider som här? Har dom också skorna på inomhus? Jag menar, gå omkring inne med blöta vinterskor kanske inte är så bra. Det har jag själv ingen erfarenhet av då jag bodde i Dallas där det var stekhett året om. -
Jag var i usa & bodde hos en familj,men dem hade inte skor på sig inomhus!
-
Jag funderar om det kan ha ett samband med att hus/lägenheter inte har nån hall? Man kommer ju rakt in i vardagsrummet, i alla fall de hus/lägenheter jag besökt. Då finns ju ingen naturlig plats att ställa av sig skorna så då går man in med skorna på istället?
-
Min första kärlek var amerikan och han o hans familj hade alltid skorna på sig inomhus! Jag tyckte det var helknasigt! Men framförallt SMUTSIGT och ohygieniskt!