• loiz

Ikeas spjälsäng Ägget - vem har testat?

Jag ska köpa ny spjälsäng och är lite sugen på den ovala spjälsängen från IKEA den sk ägget.
    Är det någon som testat den?

Folk omkring mig tycker det verkar onödigt att köpa en oval för att man inte kommer ha den lika längesom en vanlig...men jag tycker den ser stor ut?

Skriv gärna och tipsa!

• Svar på tråden Ikeas spjälsäng Ägget - vem har testat?
  • Amazina

Har aldrig hört talas om en oval IKEAsäng! Är den ny?

• loiz

Ja visst är den fin?

Den har måtten Bredd 77cm/längd 121 cm...tycker inte det känns litet utan som att man ska kunna ha den ett bra tag?

Vad tror ni?

• Karinsmage

Vi har fått denna sängen av min syster, men saknar beskrivning på hur man sätter ihop den. Har antagligen slarvat bort skruvar och sånt som ska vara till också. Någon som har beskrivningen?
    Karin

• loiz

Nej tyvärr. Vi köpte vår via blocket och hade inte heller beskrivning, men efter lite knåpande fick vi ihop den.

Ett tips är att börja från botten och uppåt, alltså med benen i ramen, pinnarna i ramen och sen översta ramen.

Lycka till och ha tålamod Flört

• Yrja M
    matte71 skrev 2013-02-09 13:01:17 följande:
    Vi har en sån säng till salu i Umeå om någon är intresserad. Bra skick och med madrass och lakan.
    Hej! Har du bild på den? jag vet inte riktigt hur den ser ut. Pris?
  • matte71

Botten går även att sätta högre upp om man har en riktig spädis och inte vill böja sig så långt ner.
    Hade tänkt mig kanske 700 kr.
  • Takex

Åh vilken fin! Tycker du ska köpa den, lugnt! Vi har en så kallad "halv" spjälsäng pga platsbrist som är runt 94cm lång bara så man måste inte köpa jättesängarna.

• Yrja M
    Takex skrev 2013-02-09 13:25:25 följande:
    Åh vilken fin! Tycker du ska köpa den, lugnt! Vi har en så kallad "halv" spjälsäng pga platsbrist som är runt 94cm lång bara så man måste inte köpa jättesängarna.
    Hej Takex! Glad

Jag har också funderat på en sån där halv spälsäng som man kan ställa direkt mot sängen. Är det en sån du har? Det kanske är bättre i början, när man ska amma och så tänker jag..

• Yrja M
    matte71 skrev 2013-02-09 13:09:03 följande:

Botten går även att sätta högre upp om man har en riktig spädis och inte vill böja sig så långt ner.
    Hade tänkt mig kanske 700 kr.
    Tack. Jag ska kolla med min sambo vad han tycker.

Är den i bra skick?
  • Yrja M
    Yrja M skrev 2013-02-09 13:41:50 följande:
    Tack. Jag ska kolla med min sambo vad han tycker.

Är den i bra skick?
    Oj, sorry. Jag såg nu att du redan hade skrivit att den var i bra skick.
  • Takex

Yrja - nej det är en helt vanlig spjälsäng bara att den är kortare :) vi kan inte ha den mot sängen, den är inte alls i höjd med våran säng.

Svar på tråden Ikeas spjälsäng Ägget - vem har testat?