• Snurrmamma

Ni som har barn runt 2 års ålder hur många tänder har dom??

Min dotter blir 2 i Mars och har bara fått 6 tänder....
    4 uppe och 2 nere,hon har 2 äldre systrar som också va sen med tänder men inte så här sen!!

ni som har barn runt 2 års ålder hur många tänder har dom?

• Svar på tråden Ni som har barn runt 2 års ålder hur många tänder har dom??
  • Snurrmamma
    ballerinamuffins skrev 2008-12-18 20:14:02 följande:
    hela framsidan både nere o uppe, så 10-12 tänder sammanlagt har han nog fått.
    kom alla tänderna samtidigt,eller dröjde de lång mellan? för hon fick sin första tand i juli o bara nån vecka senare tittade dom andra 5 upp,sen har de ju inte hänt nå mer..
  • Vaniljlatte

Dotra blir 2 i april och hon har 16 tänder nu.

• ballerinamuffins

hans första två tänder kom när han va 4 mån, sen har dem ploppat upp lite då o då.
    han har två kindtänder som precis har kommit upp.
    så det går sakta men säkert framåt

• AngelicaF

18 tänder :) Vad jag vet, kanske är mer.

• Lia och bäbisen

8 på var rad är väl fullt, eller är jag helt fel på det?

Min dotter är 1,5 och har fått alla sina tänder. Nu sover hon så jag kan inte räkna...men är det inte 8 på var rad? *hjälp mig minnas*

Däremot min brors son som snart är 1,5 har typ bara 2 tänder, eller om han nu fick två till nyligen...hm...men ändå. Så det är ju såklart väldigt olika!

• Isalel

16-18 tänder, han låter mig inte direkt räkna men det är iallafall tänder så långt bak man kan se...dock har han 1 tand som växer innanför en annan...ser lite skumt ut...

• Snurrmamma

o herregud va många tänder era barn har ja önskar så att de kunde sätta lite mera fart för henne också,hon andvänder juh bara tandkött när hon ska tugga så hon kan juh inte tugga sönder så mycke hårdare saker...

• lunkentuss

Min dotter blir oxå 2 år i mars och hon har nu 13 tänder.
    Hon fick dom två första i underkäken när hon var runt 8-9 mån.

Har ingen aning hur många tänder dom "ska" ha, men annars vet säkert bvc :) 6 tänder är antagligen helt i sin ordning :)

• Snurrmamma
    Lia och bäbisen skrev 2008-12-18 20:20:42 följande:
    8 på var rad är väl fullt, eller är jag helt fel på det?Min dotter är 1,5 och har fått alla sina tänder. Nu sover hon så jag kan inte räkna...men är det inte 8 på var rad? *hjälp mig minnas*Däremot min brors son som snart är 1,5 har typ bara 2 tänder, eller om han nu fick två till nyligen...hm...men ändå. Så det är ju såklart väldigt olika!
    jag vet att på 3 års kontrollen hos tandläkaren ska de finnas 10 uppe och 10 nere,men det är juh långt kvar
Svar på tråden Ni som har barn runt 2 års ålder hur många tänder har dom??