• Tessii

huskurer för öka mjölkproduktion

Pumpar i hopp om att kunna sluta/minska tillmatningen. Några fler tips på vad som kan öka mjölkproduktionen?
    Eller vet du en tråd ang detta?
    Tack

• Svar på tråden huskurer för öka mjölkproduktion
  • Cia o krabaten

Drick massor av vatten och vila.

Finns tydligen amningste också, men det har jag aldrig testat.
    Tycker att 2-3l vatten på dagen ger resultat direkt.

• Trissy

Drick vatten i mängder. Jag drack lätt en 4 liter extra om dagen i början. Hade halvlitersflaskor med hällpipar i kylen och drack en flaska vid vaje amning och ett par till under dagen.
    Sov eller vila mycket. Du producerar mer när kroppen går på sparlåga i övrigt.
    Låt bebisen sutta så mycket som möjligt. Barnet äe bästa pumpen.

Lycka till!

• emvil81

Dricka mycket, vila och amma, amma amma... försök att inte ge ersättning.
    funkade för oss. Slutade med ersättningen helt och satt i princip hemma en vecka och bara ammade (nu var min tjej född för tidigt och sånt, så det var lite krångligare pga det.)

Men det funkar, ju mer barnet suger desto mer ökar produktionen!

Lycka till!

• mallan1973

Trissy skrev 2008-12-18 20:23:08 följande:

Drick vatten i mängder. Jag drack lätt en 4 liter extra om dagen i början. Hade halvlitersflaskor med hällpipar i kylen och drack en flaska vid vaje amning och ett par till under dagen.Sov eller vila mycket. Du producerar mer när kroppen går på sparlåga i övrigt.Låt bebisen sutta så mycket som möjligt. Barnet äe bästa pumpen.Lycka till!
    jag drack mkt mkt vatten men det hjälpte ej. däremot hjälpte amningste och öl...bara nu så ingen amningshysteria hoppar på mig...ja det var alkofriöl...
    för mig var faktiskt inte barnet bästa pumpen. när mjölken väl kommit igång så var den igång.
  • Nina76

Jag hade precis samma problem. Det tog 2 1/2 månad att få igång så att jag kunde helamma min dotter (men det kom lite operation och så emellan också). Jag drack amningste och massor med vatten. Vila så mycket du kan (även om du inte kan somna). Att äta havregrynsgröt sägs hjälpa. Jag blev i slutädan hjälpt av öronakupunktur. Fick små ploppar i öronen på punkter som skulle hjälpa utdrivningsreflexen. Funkade faktiskt. Men det viktigaste av allt; amma, amma, amma så ofta du bara orkar. Ge inte upp!
    Lycka till!

• mallan1973

Nina76 skrev 2008-12-18 22:25:37 följande:

Jag hade precis samma problem. Det tog 2 1/2 månad att få igång så att jag kunde helamma min dotter (men det kom lite operation och så emellan också). Jag drack amningste och massor med vatten. Vila så mycket du kan (även om du inte kan somna). Att äta havregrynsgröt sägs hjälpa. Jag blev i slutädan hjälpt av öronakupunktur. Fick små ploppar i öronen på punkter som skulle hjälpa utdrivningsreflexen. Funkade faktiskt. Men det viktigaste av allt; amma, amma, amma så ofta du bara orkar. Ge inte upp!Lycka till!
    tog precis 2 1/2 månad för mig oxå...men nu känns det avlägset o har nästan glömt hur jobbigt det var :)
Svar på tråden huskurer för öka mjölkproduktion