• tezz840

Askblond färg?

Jag har läst lite gamla trådar om hur man får bort det gula i håret, och det är många som rekommenderar askblond.
    Men jag undrar vad är det för nivå man ska ta? Ska man ha toning eller hårfärg, eller vad e det ni tar?
    Om man tar toning så försvinner det ju med en gång, och då kommer väl det gula tillbaka? Eller hur gör ni?

• Svar på tråden Askblond färg?
  • Eleonora73

Det ska nog vara färg, så att det täcker ordentligt. En toning är som en "hinna" som försvinner efter ett tag, en färg "går in i håret" och täcker därför bättre.

• Jesster

Jag ville hitta min naturliga hårfärg efter att ha varit mörkbrun så jag blekte och avfärgade och blev ju då orange. La i en mörk askblond och det blev skitbra! Men då blev det ju mörkare råttfärgat (som jag ville ha det). Hade jag velat ha lite ljusare hade jag tagit ljus askblond.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Ysta

Ja jag rekommenderar absolut inte askblond! Jag jobbar åt Garnier och Loreal och vet att askblond blir grått om man har otur. Har själv erfarenhet av det eftersom jag har provat. Har naturligt blont hår och skulle färga det askblont och blev gråhårig.

• tezz840

jag köpte en askblond idag ändå och testade, och håret blev betydligt bättre.. Även om det inte är exakt som jag hade föreställt mig håret från början, så är jag nöjd. =)

Svar på tråden Askblond färg?