• stora storken

Lindex slutar med "mammakläder" i vissa butiker...

Var till Lindex vid Eurostop Arlanda stad i dag och fick höra att vissa Lindex kommer att sluta helt och hållet med mammakläder...gäller inte alla Lindex!

Någon som varit på "någon" Lindex i Stockholmsområdet och sett om de kommit in mamma kläder för hösten?

• Svar på tråden Lindex slutar med "mammakläder" i vissa butiker...
  • Vintersol80

har än så länge inte hittat en enda lindex som HAR mamma kläder men fick ett tips om den som ligger vid sergelstorg...

• vigdis

Lindex i Jakobsberg slutade med mammakläder för länge sedan -BLÄÄÄ! Just lagom tills jag blev gravid!

• Lejonetärtan

Lindex vid Sergelstorg vet jag har mammakläder, likaså Lindex i Tumba men gå in på deras hemsida och kika eller fråga i en Lindexbutik. Personalen kan annars ta reda på det åt dig.

• gummibears

Här där jag bor finns det två stycken som har mamma kläderna (Vänersborg + Överby).

• LillaMilou

Lindex där jag bor har aldrig haft mamma-kläder. Långt ifrån alla Lindex-butiker jag har varit i har haft mamma-kläder.

• snart tre

På Lindex hemsida ligger en lista över vilka butiker som har deras MOM-kollektion!

• Leilaz

Var in på Kappahl här i Jönköping (A6) idag och frågade efter mammakläder och hon sa att det var flera år sen de slutade med det. har för mig att jag kollat där innan och sett mammakläder (före de byggde om, inte så länge sen).

Lindex här har mammakläder än så länge.

Varför slutar de med mammakläder överallt? Tycker det är dåligt utbud som det är redan nu (om man inte vill betala 700 spänn för en kjol då som man får göra på "märkesställena").

Jaja, vi är väl inga stora klädkonsumenter vi blivande mammor då?

• stora storken

Nej stämmer som du säger...Leilaz..så sa i alla fall hon som tog betalt som jag frågade...att de är för dålig omsättning...inte lönande...

I listan över Lindex butiker som säljer mamma kläder står Arlanda kvar....så den är nog inaktuell....

• Hopeful

Här hos oss o Vasa Finland e d bara H&M som har mammakläder o dom ska sluta helt me dom här..Så då finns d ingen butik som säljer i närheten...

• PussPåMagen

Polarn & Pyret har mammakläder, och just nu har de rea!!!! Var i Kista C i torsdags kväll och shoppade loss liste (även på H&M där, för där hade de mammakläder). Lindex hade nog inte mammakläder, inte vad jag såg i alla fall.

• stora storken

Finns en del mamma kläder på nätet men man vill juh gärna pröva. Jag är kort och får inte direkt någon liten "kula" frampå utan magen breder ut sig runt om...då är de inte så lätt.
    Tur att jag har en syster som är duktig på att sy om gamla byxor till mammabyxor med en kil i stretchmaterial, sen får man köpa några storlekar sörre tröjor...

Någon som har tips på butiker eller på nätet- mamma kläder för de som drar lite större storlekar - st 46-48?

• MrsHawkins

I min stad har de precis börjat med mamma-kläder på Lindex...De har inte fått plats med ett sånt utbud förut...

Ett tips till lite "större" mammor; kolla på tex Big is Beautiful På H&M. Tröjor därifrån går utmärkt att ha som gravid o funkar dessutom att ha efter graviditeten. Byxor funkar oxå, kjolar säkert oxå.

• Sessa25

Vill bara tipsa om att Lindex i stinsen`s köpcentrum i sollentuna har 50 % rabatt på snickar byxor. Finns både i svarta och blåa. Byxorna hängde på ställningar utanför Lindex igår, dom kanske hänger någon annanstans nu. Men det fanns många byxor kvar...

Svar på tråden Lindex slutar med "mammakläder" i vissa butiker...