• Alvi

Hur gör man en mammografiundersökning om man har så små tuttar att de knappt lämnar bröstkorgen?

Om jag klämmer ihop en tutte (en av mina tuttar givetvis...) på mammografi-vis, får jag den till kanske 6-7 cm. Men det finns ju folk som har mindre tuttar än mig. Hur gör de?? Och får mina tuttar ens plats innaför de där skivorna??
    Hur gör man med småtuttade folk? Märker man kanske en knöl fortare på oss?

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Hur gör man en mammografiundersökning om man har så små tuttar att de knappt lämnar bröstkorgen?
  • Kat the bat

jag har små pattar och har gjort en mammografi. Det funkade för det gjorde skitont :-P haha

• K a j s a s

hihi, det vill jag också veta!

*puffar*

• Solano

Jag gjorde mammografi för en massa år sedan innan jag fick barn och hade då väldigt små bröst.
    Det gjorde skitont måste jag säga. Jag var röd på halva ryggen efteråt. De drog ihop skinn från ryggen för att få in mina små töffsinöffsar .-P

• Alvi

Solano: Men herregud....!! Kan man inte göra på nåt annat vis!? Ont ju...!!

• janne j

även män kan genomgå mammografi, fast då kallas det pappografi och då klämmer de ihop killens bröst också om jag har förstått det rätt, har dock inte genomgått det själv

I vissa fall kan även killar drabbas av bröstcancer även om det är sällsynt.

• LoveSharPei

Haha, tur man har stora då! Låter inte skönt...

• Alvi
    janne j: Näääe...? Inte kallas det pappografi?? Mamma är ju latin för bröst för sjutton!
  • janne j
    Alvi skrev 2008-12-21 15:40:29 följande:
    janne j: Näääe...? Inte kallas det pappografi?? Mamma är ju latin för bröst för sjutton!
    en röntgenläkare sa att de kallade det pappografi i en dokumentär som jag såg på tv för många år sedan, men skit samma även killar kan genomgå en mammografi/pappografi vid behov även om det är ovanligt
Svar på tråden Hur gör man en mammografiundersökning om man har så små tuttar att de knappt lämnar bröstkorgen?