• SnipSnapSnut

När sluta med progesteron om man inte blev gravid??

Jag har fått proggisar för jag har haft några missfall. Tog dem 3 dagar efter ÄL och tar dem nu fortfarande...är på ÄL+10 idag. Jag brukar få min mens på ÄL+14. Testade nyss och det var neg. så det är säkert inget. Borde jag sluta med proggisarna nu då så jag inte skjuter upp mensen?? Vill ju kunna försöka fort igen och har hört att progesteron kan skjuta upp mensen...

• Svar på tråden När sluta med progesteron om man inte blev gravid??
  • ior1979

Puffar, jag undrar också. Testade (-) igår på TD.

• 7879

Min läkare har sagt att jag ska ta dem i 14 dar så det gör jag, sedan ska jag testa o är det negativt då ska jag sluta med dem och efter ca 2 dagar brukar min mens komma så visst blir cykeln förlängd, men det är ju dumt att riskera något, det kan ju vara positivt, lite tidigt att testa på ÄL +10 tycker jag. SnipSnapSnut, jag skulle fortsätta om jag var du.

• 7879

Min läkare har sagt att jag ska ta dem i 14 dar så det gör jag, sedan ska jag testa o är det negativt då ska jag sluta med dem och efter ca 2 dagar brukar min mens komma så visst blir cykeln förlängd, men det är ju dumt att riskera något, det kan ju vara positivt, lite tidigt att testa på ÄL +10 tycker jag. SnipSnapSnut, jag skulle fortsätta om jag var du.

Svar på tråden När sluta med progesteron om man inte blev gravid??