• MansonDust

Hur länge håller fryskubbar?

På ett ungefär.

♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • Svar på tråden Hur länge håller fryskubbar?
  • MansonDust

Sånna där man fyller med vatten & fryser, har i kylväska så mat osv håller sig kallt.

♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • Balehead

Hur länge som helst tror jag. Mina föräldrar har fortfarande samma som när jag var liten...

• mm m

dt håller länge. Men jag trodde du menade hur länge en "frysning" håller. Beror på om du har de i kylväska, plastpåse osv. Ganska många timmar..

• ThisIsMe

MansonDust skrev 2008-12-19 09:32:07 följande:

Sånna där man fyller med vatten & fryser, har i kylväska så mat osv håller sig kallt.
    Aha. Frys-/kylklampar kallar jag dem. I kylväska håller de sig många timmar.
  • melicia

Jag ska frosta ut min kyl kan man lägga kyl maten i kylskåpet under tiden eller i kylväslka med en kylklamp. Har bara 1 kylklamp.men hur länge håller sig kylklampen kall. den måste ju bli varm så småningom

• SVejsan
    melicia skrev 2012-07-31 19:12:43 följande:
    Jag ska frosta ut min kyl kan man lägga kyl maten i kylskåpet under tiden eller i kylväslka med en kylklamp. Har bara 1 kylklamp.men hur länge håller sig kylklampen kall. den måste ju bli varm så småningom

Fyll petflaskor med vatten och frys in... Formen gör att dessa håller sig kalla längre än platta kylklampar!
    När vi varit runt med hyrbil i NZ så frös vi in Juicepaketen på vandrarhemmet och klädde en liten ryggsäck med papptidningar, denna nödlösning funkade utmärkt. Och sparade oss vikt på resan dit och tillbaka, eftersom man konumerade kylklampen ,-)
Svar på tråden Hur länge håller fryskubbar?