• Anonym (Treogalen)

Hur ska jag lyckas sluta med treomissbruk?

Jag har missbrukat treo i flera år... men jag har insett att jag vill ha fler barn, men först måste jag bli av med mitt missbruk. men hur? allt jag tänker på är när jag vaknar, ett glas treo.
    så fort mitt huvud börjar småvärka, ett glas treo...
    jag tror jag slänger i mig 5 tabletter dagligen, brustabletter.
    HJÄLP! ge mig råd, tips... Jag förstör ju min kropp...

• Svar på tråden Hur ska jag lyckas sluta med treomissbruk?
  • Anonym

Du får helt enkelt ta dig i kragen och sluta köpa hem treo?

• Anonym (Treogalen)

som det vore så enkelt... det är ju som att be en rökare och en snusare att sluta köpa hem cigg o snus...

• Birgitta2

Jag tycker du skall ringa din husläkare. De kan det mesta av sånt här. Du bör inte sluta direkt, utan troligen en nedtrappning. Men ring doktorn så får du tips.

• Anonym (Treogalen)

de kan hjälpa en med sådant? då ska jag nog faktiskt se till o boka en tid hos en läkare som kan ge mig någon slags stöd.

• Anonym

Jag var med i treo träsket. Treo till allt! Har förstått att det är ganska vanligt.
    Iaf, jag sluta på en vecka. Det går, handla bara inte hem mer!

• Anonym (Treogalen)

Anonym skrev 2008-12-19 09:50:33 följande:

Jag var med i treo träsket. Treo till allt! Har förstått att det är ganska vanligt. Iaf, jag sluta på en vecka. Det går, handla bara inte hem mer!
    fick du inte ont i kroppen när du sluta? jag är jätterädd för att få smärtor o huvudvärk.
  • Anonym

Jag har ocå missbrukat treo,gör det fortfarande.
    Äter 4-6 per dag.
    Sen 3-4 år tillbaka.

Jag blev beroende när jag upptäckte att den botade min migrän.
    Jag har i alla år lidit av migrän,och har provat all medicin som finns för det.Men endast treo hjälpte.

Har inte haft migrän sen jag började med treo.
    Förut var jag alltid sjuk pga migrän,kunde sällan jobba.
    Missade skolan pga migrän,låg hemma och spydde.

• Anonym

Anonym (Treogalen) skrev 2008-12-19 09:40:36 följande:

som det vore så enkelt... det är ju som att be en rökare och en snusare att sluta köpa hem cigg o snus...
    Ja? Jag är fd rökare, slutade köpa hem.
    Är rökfri sen fyra år tillbaka, och då hade jag rökt i över femton år.
  • Anonym (Lina)

Anonym (Treogalen) skrev 2008-12-19 09:37:00 följande:

Jag har missbrukat treo i flera år... men jag har insett att jag vill ha fler barn, men först måste jag bli av med mitt missbruk. men hur? allt jag tänker på är när jag vaknar, ett glas treo.så fort mitt huvud börjar småvärka, ett glas treo...jag tror jag slänger i mig 5 tabletter dagligen, brustabletter.HJÄLP! ge mig råd, tips... Jag förstör ju min kropp...
    Eftersom du missbrukat dom i flera år, ska du absolut inte sluta direkt. Jag är själv fri från mitt tabmissbruk sen en tid tillbaka. Prata me din läkare el en beroendemott, dom rekomenderar dig nog att trappa ner. För man kan må riktigt dåligt ändå vid nertrappning, när abstinensen sätter in. Lycka till, och ge inte upp. Väl framme vid målet, så är det värt allt.
    Kram!!
  • Waldo

Är det vanlig Treo eller receptbelagd Treo comp?

Det psykiska beroendet är det samma i båda fallen men det fysiska beroendet skiljer sig lite åt, då compen innehåller kodein.
    Det är just utsättning av kodein man pratar om när man tar upp att man får värk, myrkrypningar, influensasymptom osv

Oavsett om man går av direkt eller sätter ut dem under en period så ska man prata med sin läkare.
    I en sådanhär process är det viktigt att förstå vad som händer med kroppen, varför den reagerar varför du pendar i humöret osv

Svar på tråden Hur ska jag lyckas sluta med treomissbruk?